• Strona główna
  • Zawężanie grupy docelowej w targetowaniu reklam w Facebook Ads
May 9, 2016
Zawężanie grupy docelowej w targetowaniu reklam w Facebook Ads

Wielokrotne zawężanie grupy odbiorców jest krokiem milowym w skuteczności Facebook Ads. Zmniejszyła się przypadkowość dotarcia, za które płacimy, skuteczniej sprzedajemy, taniej angażujemy i budujemy wartościową grupę odbiorców, czyli taką jak Wy w przypadku profilu Social Tigers.

Franciszek Georgiew

Przedstawiamy pierwszy ze sposobów na korzystanie z tej bardzo użytecznej opcji:

Dotarcie do osób najbardziej zaangażowanych w określoną tematykę i odsiewanie przypadkowych odbiorców w jednym!

Wyobraźmy sobie, że chcemy dotrzeć do zagorzałych fanów boksu. Kiedyś bez użycia płatnych narzędzi mogliśmy co najwyżej wpisać zainteresowanie „boks” i dotrzeć do… 1,4 miliona osób w Polsce. To raczej nie jest target, o który nam chodziło.

Teraz, korzystając z zawężania zainteresowań, możemy dotrzeć do ludzi, którzy lubią strony związane z boksem i jednocześnie są fanami jednego z polskich pięściarzy - Szpilka, Adamek, Włodarczyk. Liczba takich osób spada do 340 tysięcy, czyli już trzykrotnie.

To wciąż dużo, dodajmy zatem kilka zagranicznych nazwisk w kolejnym zawężeniu - Kliczko, Mayweather, Pacquiao. Zostaje 78 tysięcy fanów, którzy liznęli trochę boksu polskiego i zagranicznego, albo inspirują ich zawodnicy tego sportu. Odsialiśmy już ponad 90% ludzi, na których marnowalibyśmy swój budżet.

Kolejne kroki mogą służyć ostatecznemu profilowaniu odbiorcy:

  • osoby, które trenują będą pewnie fanami przynajmniej jednej z marek, produkujących sprzęt do sportów walki;
  • osoby, które śledzą sam sport będą prawdopodobnie fanami największych portali na temat tej dyscypliny i konkretnych promotorów, organizacji.

Jeśli dodać do tego kilkadziesiąt innych niż zainteresowania kryteriów targetowania w FB Ads, możemy stworzyć grupę odbiorców optymalną dla naszego produktu i budżetu. Pamiętajcie, że koszt dotarcia do 1000 osób jest w Polsce wciąż bardzo niski, co czyni z adsów idealną broń dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Kolejne zastosowania tej kluczowej funkcji już wkrótce. Dzięki za to, że tak szybko Was przybywa!

Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.