Nov 20, 2015

Statystyki na Facebooku – zakładka „osoby”

Dzisiejszy #Tigertip to poziom podstawowy, ale jak wiadomo bez solidnych fundamentów nie zbudujecie nic trwałego.

Franciszek Georgiew

Statystyki strony na Facebooku

Przenieśmy się do statystyk stron, dostępnych dla każdego prowadzącego fanpage. Pośród wielu interesujących informacji, możemy w nich między innymi wyodrębnić dwie ciekawe informacje:

  • jak procentowo wygląda udział danej płci i wieku wśród fanów naszej strony;
  • jak procentowo wygląda zaangażowanie różnych płci i grup wiekowych pod naszymi postami.

Dla przykładu, na naszym profilu, pomimo docierania do dużej ilości kobiet, o wiele lepsze efekty mamy, pokazując się mężczyznom. Do tego, są to mężczyźni w sile wieku, najlepiej reaguje grupa 25-34 lat.

Jak wykorzystać statystyki na Facebooku?

Mając takie informacje, możemy albo zacząć tworzyć treści, które naszym zdaniem bardziej spodobają się kobietom, albo przerzucić większą część budżetu na docieranie do najbardziej aktywnej grupy, czyli mężczyzn 25-34 i jeszcze bardziej się na nich skoncentrować. 

To pierwsze pozwoli nam być bardziej uniwersalnymi i ogólnodostępnymi. To drugie pozwoli oszczędzić pieniądze, zwiększyć zasięg bezpłatny postów i liczbę aktywności pod nimi. Wybór należy do nas - nie ma sensu pozostawiać takich rzeczy przypadkowi!

Zaglądając do panelu statystyk i przechodząc na zakładkę „osoby”, poznamy podstawowe informacje o demografii trzech grup osób: naszych fanów, osób, którym się wyświetlamy i osób, które angażuje nasza treść. Porównajcie inteligentnie te dane, a zoptymalizujecie swoje działania i znajdziecie nowe pomysły na angażujący content.

Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.