• Strona główna
  • Aktualne wymiary grafik na Facebooku [aktualizacja: marzec 2019]
Mar 5, 2019

Aktualne wymiary grafik na Facebooku [aktualizacja: marzec 2019]

Aktualne wymiary grafik na Facebooku to jeden z najczęściej zmieniających się elementów środowiska social media. Niedostosowanie rozmiaru grafik do najnowszych wytycznych może skutkować tym, że portal wykadruje je tak, że wytnie istotny dla nas element kreacji. Przedstawiamy wszystkie aktualne rozmiary grafik!

Karol Decka


Aktualne wymiary grafik na Facebooku i Instagramie

Podzieliliśmy rozmiary grafik na Facebooku na dwa rodzaje: te na fanpage’u oraz te wykorzystywane w formatach reklamowych. Jako agencja social media wiemy, że taka ściągawka pozwala zaoszczędzić sporo czasu, zwłaszcza, gdy administruje się wieloma stronami - dodaj sobie tę stronę do ulubionych i zaglądaj zawsze, kiedy musisz :)

#Uwaga! Aby szybko znaleźć wybrany rozmiar, skorzystaj ze skrótu klawiszowego - CTRL+F i wpisz np. "Stories" albo "Cover". Jeżeli nie znajdziesz w ten sposób, przescrolluj całą stronę dla pewności ;-)

Jakie są rekomendowane wymiary grafik na Facebooku?

Facebook daje swoje rekomendacje co do grafik stosowanych w tym serwisie, jednak nie zawsze sprawdzają się one w codziennej pracy.

Do oryginalnych wytycznych dodaliśmy również swoje wskazówki, które sprawdzają się u naszych klientów.


Wymiary grafik na fanpage

• Zdjęcie profilowe czyli avatar – Facebook wyświetla je w rozdzielczości 168 x 168 px na desktopie i 128 x 128 px na urządzeniach mobilnych.

Portal zaleca nam wgrywanie kwadratowej grafiki o minimalnej rozdzielczości 320 x 320 px, jednak nie zalecamy korzystania z tej rady. Z naszego doświadczenia wynika, że jeszcze lepiej sprawdzi się plik o wyższej rozdzielczości (np. 960 x 960 px albo 700 x 700 px), dzięki której zdjęcie profilowe wygląda dobrze także po jego wyświetleniu w pełnym rozmiarze.




Zdjęcie w tle - po angielsku cover photo, widzą wszyscy, którzy wejdą na fanpage: 820 x 312 px,  rekomendowane: 1920 x 730 px, przy czym trzeba pamiętać, że na urządzeniu mobilnym cover zostanie wykadrowany centralnie do wymiaru 640 x 360 px.

Facebook zaleca, by grafika wgrywana dla zdjęcia w tle miała przynajmniej 720 px szerokości. Przy cover photo można bawić się skalowaniem – z naszego doświadczenia wynika, że grafiki w wyższej rozdzielczości, ale zachowujące odpowiednie proporcje wyglądają lepiej i są bardziej ostre.

Dodatkowo, według zaleceń Facebooka, pliki ważące do 100 kB pozwolą przyspieszyć ładowanie naszej strony. A poza tym – jak pokazuje praktyka – przy mniej ważącym pliku mamy większą szansę na udaną kompresję bez efektu pikselozy :)



Tło wydarzenia - prezentuje się obecnie najlepiej w takim samym rozmiarze jak linkpost, czyli 1200 x 628 px. Format ten pozwala zachować odpowiednie proporcje i gwarantuje nam, że cover nie wyświetli się ucięty w przypadkowym miejscu, nawet na urządzeniach mobilnych. 


Tło grupy - 1640 x 856 px – mogą być też większe, ale koniecznie zachowujące proporcje 1,91:1. Trzeba też pamiętać, że miniatura grupy wyświetla się w formie środkowego elementu tła przyciętego do okrągłej ramki. Niestety, nie mamy tu możliwości dobrania oddzielnego awatara ani wyskalowania fragmentu tła grupy – Facebook robi to automatycznie. Warto więc umieścić na środku zdjęcia w tle jeden, wydzielony element, który chcielibyśmy widzieć w miniaturze grupy.


Zdjęcie pionowe najlepiej wygląda na smartfonach, ponieważ wypełnia całą przestrzeń w newsfeedzie i dzięki temu skupia uwagę użytkownika na dłużej. Zalecany rozmiar to 640 x 960 px (zdjęcie 2:3), choć może być też większy – wtedy trzeba tylko pamiętać o kompresji i przed publikacją sprawdzić, czy Facebook nie rozpikselował grafiki po jej załadowaniu. 



• Facebook Stories/Instagram Stories - 900 x 1600 px - w przypadku pełnoekranowego wideo (w pionie). Warto jednak pamiętać, że sprawdza się on wyłącznie przy plikach wideo, zdjęcia w tym rozmiarze są przycinane w Aktualnościach.




Zdjęcie poziome to najczęściej wykorzystywany format posta na Facebooku. Najlepiej prezentuje się grafika w rozmiarze 1200 x 900 px, przy czym tutaj stosunek boków nie jest narzucony z góry – wszystko zależy od Ciebie. Naszą rekomendacją jest maksymalne zmniejszenie wagi pliku, dzięki czemu po dodaniu na stronę nie stanie się “ziarniste”.


Zdjęcie kwadratowe, czyli trzecia opcja formatu zdjęć na Facebooku. Rekomendowany rozmiar jest nieco większy niż ten dla zdjęć na Instagramie – 1200 x 1200 px. Stosowany powszechnie rozmiar 1080 x 1080 jest jak najbardziej poprawny, ale stosowanie większego obrazka pozwoli na jeszcze lepsze wyświetlanie na monitorach o większej rozdzielczości.


Wymiary grafik w kreacjach reklamowych Facebook Ads 

Miniatura linku (linkpost) -  1200 x 628 px, jeśli mówimy o miniaturach zaciąganych z serwisów (czyli np. link wklejany na fanpage) oraz 1080 x 1080 px w przypadku linkpostów tworzonych w Managerze Firmy. Nasze testy wykazały, że kwadraty klikają się o wiele lepiej od standardowych, poziomych grafik. 

Te wymiary są odpowiednie także do grafiki w formularzu kontaktowym (Lead Ads).


Reklama karuzelowa - minimalny format wymagany przez Facebooka to 600 x 600 px, jeśli jednak masz taką możliwość, wgraj pliki w optymalnym rozmiarze 1080 x 1080 px. Ta sama zasada tyczy się kwadratowych wideo używanych w karuzeli - 1080 x 1080 px.


Kanwa (ang. canva) ciągle możliwa jest do odtworzenia tylko na urządzeniach mobilnych. Nigdzie nie ma informacji o wymaganych lub rekomendowanych rozmiarach; natomiast, według Facebooka, kanwa tworzona może być z użyciem grafik o proporcjach boków 9:16 lub 1:1. Z kolei miniatura, która wyświetla się w aktualnościach, ma wymiary 1200 x 628 px.


Pokaz slajdów – to ciekawa forma animowanego posta, stanowiąca alternatywę dla gifów czy wideo. Facebook nie zaleca nam w tym przypadku konkretnych rozmiarów grafik składających się na animację, sugeruje natomiast, by były to pliki w wysokiej rozdzielczości i o proporcjach panoramicznych – czyli 16:9. Możliwe jest również zastosowanie takich rozdzielczości jak: 1:1 oraz 2:3.


Polubienia strony (Page Likes) – w tym formacie reklamowym grafika wyświetla się w newsfeedzie jako tzw. zastępcze zdjęcie w tle. Zalecany dla niego rozmiar to 1200 x 444 px. Możliwe jest również zastosowanie takich rozdzielczości jak: 1:1 oraz 2:3.

Kolekcja - Kreacja świetnie sprawdzająca się w branży e-commerce. Jej zadaniem jest wyświetlanie ciekawych propozycji, często złożonych w wymyślne kompozycje. Finalnie, każdy z kafelków przenosi do sklepu. Rekomendowany przez nas wymiar nagłówka kolekcji oraz jego kafelków to 1080 x 1080 px.


Ile tekstu na grafice

Facebook nadal obniża zasięgi „zatekstowanych” grafik – warto więc zadbać, żeby tekstu na grafice było nie więcej niż 10-20%.

Pamiętajcie też, by na zdjęciach, które w większości przypadków wyświetlają się w zmniejszonym formacie (np. profilowe lub zdjęcie w tle wydarzenia) tekst był wyraźny. Im więcej go jest, tym słabiej grafika poradzi sobie z zatrzymywaniem uwagi odbiorców.

Zresztą, pisaliśmy o tym w jednym z #tigertipów :)


(Wymiary grafik na FB - link do większej rozdzielczości)

Czytaj także: 

Karol Decka

Specjalista działu social w Social Tigers. Swoją przygodę z reklamą zacząłem od własnego bloga, który dzisiaj jest jednym z najlepszych portali o The Sims na świecie. Dzięki intensywnej pracy nad rozwojem własnej marki nauczyłem się sprawnego korzystania z social media i narzędzi, jakie oferują. Moją pasją jest video content.