• Strona główna
  • Social Tigers: Podsumowanie naszego 2018 roku w 15 statystykach
Dec 31, 2018
Social Tigers: Podsumowanie naszego 2018 roku w 15 statystykach

Ostatni dzień roku to idealny moment na szybkie rozliczenie z celami zaplanowanymi na 2018. Jak widać na załączonym obrazku, było dobrze! Nie we wszystkich aspektach udało się zaspokoić naszą ambicję, ale dzięki temu czujemy się podwójnie zmotywowani na nadchodzący 2019. Dla nas to zaledwie początek!

Daniel Kotliński


Poniżej rozwijamy poszczególne statystyki:


1. 170% - Wzrost przychodów

Wzrost pożera pieniądze, dlatego przychód jest dla nas tak istotny. Od trzech lat rośniemy, a co najważniejsze, nie zwalniamy. Wszystko zgodnie z planem strategicznym, według którego w ciągu trzech lat mamy stać się agencją top of mind jeśli chodzi o obsługę kanałów social media. 

Z kolei na 2019 planujemy podwojenie przychodów i dziś w takim tempie wzrostu właśnie jesteśmy! Dowiedz się więcej, jak pracuje agencja social media, aby osiągać takie wyniki :)

2. +150% - Wzrost zysków

Choć zyskowność na tym etapie rozwoju nie jest priorytetem, jej obecność udowadnia, że zdołaliśmy stworzyć zdrowy, stabilny model rozwoju. Taki wynik osiągamy ostatecznie z kilkunastoosobowym zespołem i przy 6-godzinnym dniu pracy!

3. +500 - Leadów z inbound marketingu 

W Social Tigers dzień bez leada sprzedażowego praktycznie nie istnieje. A warto zauważyć, że w zasadzie nie prowadzimy aktywnych działań sprzedażowych! W DNA firmy wpisane jest dzielenie się wartościową wiedzą.

Jednym z najważniejszych haseł na 2019 rok jest „analityka” i jeszcze lepsze połączenie lejka marketingowego z lejkiem sprzedażowym. Podstawą działań content marketingowych jest: cotygodniowe tworzenie #tigertip-ów na firmowym fanpage’u (które regularnie uzyskują po 10-15 tys. jakościowego zasięgu) i pisanie rozbudowanych wpisów na blogu. Do tego stała obecność na LinkedIn i w Instagramie. 

Oba formaty realizuje każdy pracownik w naszej firmie, dzięki czemu macie pewność, że treści są świeże, unikalne, aktualne i poparte własnymi wnioskami!

4. 82 - obsłużonych klientów

W tej liczbie zawierają się zarówno firmy obsługiwane w trybie ciągłym, jak i pojedyncze projekty marketingowe. To naprawdę sporo, a nasz zespół gromadzi doświadczenia z różnych branż i realizując różne cele biznesowe.

5. 5 - nowych pracowników

Pięć nowych osób w zespole może nie brzmieć jak ogromny wyczyn, ale pokłosie zbyt szybkiego rozwoju zbieraliśmy w pierwszej połowie 2018 roku. Dzięki określeniu trzonu biznesu i kilku ważnym decyzjom personalnym, kończymy rok ze świetnie zintegrowanym, lubiącym się zespołem. Cały czas szukamy dobrych specjalistów, którzy nie boją się kontaktu z klientem, także jeśli jesteś taką osobą, aplikuj!

6. +25 - wystąpień na konferencjach i szkoleniach

Początkowo myśleliśmy o przeliczeniu, ile kilometrów spędziliśmy w trasie na różnorodne eventy, ale okazało się to zadaniem tyleż karkołomnym, co niemożliwym. Liczba „25” jest tu bardzo ostrożnym szacunkiem, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie wystąpienia na konferencjach małych i dużych (I <3 Marketing, Best of online marketing, Dzień Social Media, Passion Education Inspiraton, Akademia Multisport), warsztatach, szkoleniach zamkniętych i otwartych, spotkaniach ze studentami i przedstawicielami branży. W tym roku nie tylko Franciszek Bazyli Georgiew, ale też inni nasi specjaliści jak Filip czy Monika zaczęli brać udział w konferencjach czy webinarach, co jest dla nas ogromnym powodem do dumy!

7. 35000 - złotych przychodu ze sprzedaży "Księgi Adsów II"

Dość powiedzieć, że druga edycja "Księgi Adsów", wydana w rocznicę tej pierwszej, „zamiotła na rynku”! Jest polecana przez wszystkie czołowe portale branżowe, a także dziesiątki recenzji i opinii wymienianych we wszystkich naszych kanałach komunikacji. Obie części „Księgi Adsów” trafiły do kilkunastu tysięcy osób! O jej sile stanowi nacisk na praktyczny wymiar pracy z social media - Franciszek, który jest jej autorem, w logiczny i bardzo uporządkowany sposób przeprowadza każdego aspirującego social ninję przez dżunglę systemu reklamowego Facebooka, a o sukcesach jakie dzięki temu odnoszą nasi czytelnicy możesz przeczytać na naszym blogu: https://socialtigers.pl/blog/ksiega-adsow-opinie-czytelnikow.

8. +1200 - sprzedanych egzemplarzy "Księgi Adsów II"

+1200 sprzedanych egzemplarzy zanotowaliśmy na początku grudnia - niemal każdego dnia sprzedajemy po kilka sztuk, bez bezpośrednich działań reklamowych. Obie edycje ebooka rozeszły się w łącznym nakładzie ponad 12000 egzemplarzy - pierwsza edycja była zupełnie darmowa, zaś druga przez pierwsze 48 godzin. Ale ebook to tylko wstęp do dużo większych działań edukacyjnych, którymi zaskoczymy Was w przyszłym roku!

9. 80000 (+390%) - czytelników bloga

Wzrost zawdzięczamy głównie praktycznym wpisom, rozwiązującym konkretny problem specjalistów związanych z mediami społecznościowymi. Ten wolumen pozwala jednak na wciągnięcie istotnej części odbiorców głębiej i w efekcie pozwala generować ponad 500 leadów z działań inbound w skali całego roku!

10. 140000  (+450%)- sesji na blogu

4,5-krotny wzrost liczby odsłon udowadnia, że nasze treści w ostatnim roku weszły na kolejny poziom. Pomagały rozwijać biznesy i kompetencje, adresowały problemy i wyzwania, z którymi mierzy się każdy specjalista SM. W przyszłym roku idziemy po podwojenie tego wyniku!

11. 1,3 mln - wyświetleń naszych reklam na FB

Mowa oczywiście o reklamach związanych stricte z marką Social Tigers - naszych wpisów, tipów, postów gościnnych i wywiadów. Informacji o szkoleniach i obecności na różnorodnych eventach, rozsianych po całym kraju. Ta liczba znajduje praktyczne odzwierciedlenie w rzeczywistości - jeśli pracujesz w social media, to raczej mała szansa abyś o nas nie słyszał/-a :)

12. 200000 - zasięgu naszych postów na FB

Mowa tu o zasięgu płatnym, z organicznym wartość byłaby co najmniej 1,5-krotnie wyższa. Nasze posty zawsze targetujemy do branży w szerokim rozumieniu tego słowa, ale zawężamy o zainteresowania czy dane demograficzne stricte związane z treścią.

Jednym z najpopularniejszych postów na naszym fanpage’u był linkpost do case study naszego klienta - Krowarzywa - ponieważ zainteresowania marketingowe połączyliśmy z wegeteriańsko-wegańskimi. Taki sposób działania buduje naszą wiarygodność w poszczególnych segmentach branży i wzmaga wrażenie eksperckości w naszych ulubionych sektorach - sportowym i gastronomicznym.

13. 4200 - reakcji na nasze posty

Może ten wynik niewiele znaczy dla biznesu bezpośrednio, ale każda reakcja na naszą treść na Facebooku przynosi nam kolejnych fanów i czytelników. Buduje creditibility fanpage’a i wysyła sygnał, że tworzymy ważne dla innych treści. Nasze organiczne zasięgi są dzięki temu nawet 3-krotnie większe, niż u naszej konkurencji!

14. +30 - artykułów gościnnych

Kolejny rok kontynuujemy współpracę z naszymi ulubionymi magazynami branżowymi - @Marketer+, @Nowa Sprzedaż, @Magazyn Online Marketing, @SprawnyMarketing, ale również mniejszymi portalami. To kolejny filar - po paid i owned media - naszych działań marketingowych, dzięki któremu nawet wyzerowanie budżetu reklamowego nie zagrozi specjalnie naszej obecności na rynku. O tym, dlaczego BRAND jest dziś wszystkim, pisaliśmy jakiś czas temu w artykule na temat modelu direct-to-consumer.

15. +700 - wzmianek w portalach i social media

Wzmianki - takie jak udostępnienia, zapowiedzi naszej obecności na wydarzeniach branżowych, artykuły o naszej firmie, wywiady dla zasięgowych, ogólnopolskich portali, a także recenzje „Księgi Adsów” czy cytaty z naszych artykułów. To wszystko buduje naszą obecność w świadomości specjalistów i klientów - a opinia ekspertów z twardą wiedzą, wykutą w ogniu praktyki, zwraca się w sposób, którego nigdy byśmy nie przewidzieli.


Daniel Kotliński

Marketing manager w Social Tigers. Odpowiadam za całościową komunikację marki, organizację szkoleń i eventów, a także sprawne funkcjonowanie Bazy Wiedzy. Po godzinach - jeżdżę na longboardzie i uczę swojego psa fizyki kwantowej. Na szczęście dla mnie, marketing w Polsce "odkrył" na nowo zalety content marketingu, pozwalając doskonale odnaleźć się podobnym do mnie - osobom, których pasja zrodziła się na przecięciu świata reklamy i mediów.