Aug 6, 2020

LinkedIn w biznesie - jak wykorzystać profil osobisty?

Prowadzenie LinkedIn to szansa na dotarcie do prawie 4 milionów użytkowników z Polski obecnych w tym medium. Sprawdź, jak nie tracić tam czasu i nie popełniać podstawowych błędów - o sztuce marketingu na LinkedIn opowiedział Adrian Gamoń.

Adrian Gamoń


LinkedIn - czy warto?

W Polsce prawie 4 miliony osób posiada konto na LinkedInie. Najbardziej widoczna branża w tym kanale to branża IT oraz branża produkcyjna. Około 22% użytkowników LI to osoby decyzyjne!

Do czego przydaje się Linkedin?

  • Do dotarcia do innych osób i do zbudowania z nimi relacji
  • Do zbudowania pozycji eksperta
  • Do znalezienia pracy/pracownika
  • Do zwiększenia widoczności w sieci
  • Do pozyskiwania ruchu na strony internetowe
  • Do analizy konkurencji i klientów
  • Do reprezentacji biznesu
  • Do pozyskania eksperckiej wiedzy

Sztuka prowadzenia LinkedIna polega na tym, aby:

  • dać się znaleźć innym,
  • dotrzeć do właściwych osób,
  • budować autentyczne relacje.

Prowadzenie Linkedin - co warto publikować?

LinkedIn to platforma biznesowa, dlatego skup się na tym, aby publikować przede wszystkim: 

  • treści biznesowe,
  • wiedzę związaną z Twoją profesjonalną działalnością,
  • aktualizacje swoich zawodowych osiągnięć,
  • swoją “profesjonalną stronę”.


Linkedin - czy warto działać jako strona firmowa?

Prowadzenie LinkedIna ma większą moc, jeśli robisz to poprzez profil osobowy. Profile osobiste angażują odbiorców zdecydowanie skuteczniej niż profile firmowe. Potwierdzają to również oficjalne badania Linkedina. Jednak najbardziej skutecznych rozwiązaniem jest połączeniem wszystkich trzech elementów - profili oraz reklamy.


Wskazówka: Udostępniając na swoim prywatnym wallu dane o firmie, w której pracujesz, zostajesz jej ambasadorem!

Prowadzenie LinkedIna, a social selling

Warto opierać się na strategii długofalowej i komunikować, co możesz dać innym - budujesz wtedy świadomość swojej marki. Systematyczne publikowanie treści (raz w tygodniu) działa!

Wskazówka: Do analizy marki na Linkedinie użyj narzędzia SOCIAL SELLING INDEX - pozwoli Ci ono sprawdzić, na jakim etapie rozwoju jest Twój profil.

4 filary prowadzenia LinkedIn

  • Budowa profili osobowych i strony firmowej
  • Budowa sieci kontaktów
  • Tworzenie angażujących treści
  • Budowa relacji

Pamiętaj jednak, że podstawą obecności jest strategia!


Personal branding i social selling na LinkedIn - czy warto?

1. Określ cel swoich działań.

2. Zdefiniuj swoją grupę odbiorców.

3. Zbuduj interesujący profil - dobry, maksymalnie uzupełniony profil będzie pracować za Ciebie i pozwoli Ci na szybsze zbudowanie zaufania osób, z którymi potencjalnie możesz nawiązać kontakt. Pamiętaj, żeby zadbać o:

  • kwestie wizualne - zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle mówiące kim jesteś;
  • nagłówek - max 120 znaków, wpisz nie tylko swoje stanowisko, ale również słowa kluczowe, na podstawie których chciałbyś być wyszukiwany;
  • sekcja informacje - max 2000 znaków - tutaj napisz, kim jesteś i w czym możesz pomóc;
  • informacje o doświadczeniu zawodowym - dbając o elementy wizualne takie jak prezentacje, wideo czy zdjęcia, wspomnij o sukcesach i o tym, czym dana firma się zajmuje;
  • nie zapomnij o informacjach dodatkowych - wolontariat, kursy, certyfikaty czy licencje i organizacje, w których działasz - wszystko ma znaczenie!
  • umiejętności i potwierdzenia - wybierz od 3 do 15 i wybierz swoje najsilniejsze strony;
  • rekomendacje - prosząc innych o ich wystawienie, zawsze personalizuj wiadomość.

4. Znajdź właściwe osoby - możesz zrobić to dołączając do grup oraz skorzystać z zaawansowanych opcji wyszukiwania używając filtrów (dla kont darmowych liczba wyszukiwań jest ograniczona do 1000/miesiąc).

5. Zbuduj relacje (nawiąż kontakt, zaangażuj, wezwij do działania). Absolutnie nie sprzedawaj w pierwszej wiadomości!

6. Planuj i mierz swoje działania - kto odwiedza Twój profil, kto reaguje na Twoje treści, jaka jest dynamika wyświetleń Twojego profilu w wynikach wyszukiwania?



Wskazówka: jeżeli działasz na różnych rynkach - warto stworzyć profil w dwóch językach