• Strona główna
  • Minimalizm na Facebooku – jak uporządkować swój newsfeed?
Jun 7, 2016
Minimalizm na Facebooku – jak uporządkować swój newsfeed?

Franciszek Georgiew

Wiele osób nazywa Facebook „śmietnikiem”. Przytłacza ich lawina przypadkowych treści, których nie chcą oglądać.

W Social Tigers wiemy, że jeśli wyświetlają Ci się śmieciowe treści, to prawdopodobnie po prostu w takie klikasz. Ale nic straconego!

Cztery metody na wyczyszczenie newsfeedu

1. Szereg operacji na wyświetlających się nam postach:

  • kliknięcie „see first” w prawym górnym rogu treści z ulubionych źródeł
  • ukrywanie postów, których chcielibyśmy widzieć mniej
  • ukrywanie wszystkich postów i odlubianie stron, których nie chcemy widzieć w ogóle
  • kliknięcie „przestań obserwować” na znajomych, których nie chcemy śledzić
  • powstrzymanie się od polubiania treści z sympatii i z litości - patrz brzydkie dzieci, zaręczyny
  • powstrzymanie się od klikania w rzeczy, których nie chcemy widzieć w przyszłości

2. Porządki w powiadomieniach: 

  • za każdym razem, kiedy dostajemy nieinteresujący nas komunikat, klikamy w trzy kropeczki i zaznaczamy, że nie chcemy więcej takich powiadomień
  • naprawdę warto zajrzeć również do ustawień powiadomień i ręcznie zmienić je na takie, które są dla nas najwygodniejsze: https://www.facebook.com/settings?tab=notifications

3. Usunięcie aplikacji, z których nie korzystamy, dzięki czemu przestaniemy wysyłać błędne sygnały o naszych zainteresowaniach, a także ograniczymy ilość irytujących powiadomień i zyskamy większą kontrolę nad naszymi danymi: https://www.facebook.com/settings?tab=applications

4. Sprawdzenie swoich preferencji reklamowych. Operacja długa i żmudna, ale pozwoli wykluczyć najbardziej irytujące reklamy. Można też lepiej poznać samego siebie i sam system reklamowy https://www.facebook.com/ads/preferences/edit/

Prawdopodobnie spędzacie tu niezły kawałek życia. Zadbajcie o porządki również w tej sferze, tym bardziej, że można to zrobić w pół godziny.


Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.