• Strona główna
  • „Rework” i „Finansowy Ninja”, czyli co polecamy na weekend
Feb 3, 2017
„Rework” i „Finansowy Ninja”, czyli co polecamy na weekend

Franciszek Georgiew

Twoja kariera zawodowa nie przekłada się na finansową stabilność, ani komfort życia? 

Odpocznij od tego, co Piotr Bucki określa mianem bycia „przebodźcowanym”. Zatop się w lekturze jednej z dwóch polecanych przez nas książek. 

Odetną Cię one od zewnętrznych bodźców, a kiedy wrócisz do codziennego życia, to już z wiedzą, jak tymi bodźcami zarządzać.

Michał Szafrański „Finansowy Ninja”

Tę książkę polecił mi Maciek Orczykowski, reprezentujący w naszej firmie maksymalnie gospodarny tryb życia. 

W książce Michała Szafrańskiego spotkacie się z pewnymi - często bardzo radykalnymi - rozwiązaniami dotyczącymi oszczędzania. Choć osobiście mam skrajnie inne podejście do pieniędzy, wiele ciekawych spostrzeżeń Michała rzuciło mi nowe światło na to, jak gospodaruję dzisiaj pieniędzmi. 

Michał jest bardzo skuteczny w obrazowaniu długofalowych korzyści ze świadomego zarządzania finansami. Skupiając się na perspektywie miesiąca czy roku nie dostrzeżemy tych kwestii, ale kiedy na twardych liczbach zobaczymy je w kontekście kilku lat, powinno dotrzeć do nas ich znaczenie. 

„Finansowy Ninja” to także momentami poradnik tego, jak żyć. Co ciekawe, w przeciwieństwie do wielu innych książek tego typu, wnioski są nadzwyczaj trafne i osadzone w rzeczywistości.

Jason Fried, David Heinemeier Hansson „Rework”

Ten tytuł polecił mi z kolei Aleksander Foks, który stale poszukuje nowych ścieżek rozwoju. 

„Rework” jest zbiorem krótkich porad, które pozwalają lepiej zorganizować pracę i życie. Są to spostrzeżenia, które przez ostatnie lata mi przychodziły mi do głowy same. 

Niemal każdy ten rozdział związany jest z taktykami, które wykształciłem, by radzić sobie z koordynowaniem prac i finansów Social Tigers.

Jak inaczej zareklamować tę książkę, niż jako drogę na skróty?

Biznes bez skalowania? Krytyka konkurencji? Praca zdalna? Aż łezka się w oku kręci. „Rework” obrazuje dawne czasy naszej firmy, w których zdalnie koordynowaliśmy pracę przy projektach niewspółmiernie dużych do naszych zasobów.

Co ważne, żadna z tych książek nie odkrywa Ameryki. Dla osób bardziej doświadczonych w kwestiach finansów i biznesu mogą być zbyt podstawowe. Jednak jeśli dopiero startujecie w tych tematach, pewnie bardzo Wam się spodobają :)

Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.