May 21, 2020

Podsumowanie wszystkich prelekcji #TIGERSUNITED

Artykuł jest podsumowaniem konferencji marketingowej #tigersunited. Znajdziesz w nim najważniejsze lekcje, porady i polecenia z każdego wystąpienia. Jeżeli szukasz polecanej książki, programu czy konkretnej strategii to najprawdopodobniej znajdziesz ją w tym artykule!

Ewa Miszczak

Nie brałeś udziału w konferencji ale chciałbyś obejrzeć wystąpienia prelegentów? Wciąż możesz to zrobić! Wpadnij na tigersunited.pl i odbierz dostęp do wszystkich wystąpień.

1. Efektywni ludzie w nieefektywnych systemach - Franciszek Bazyli Georgiew - CEO w Social Tigers


Wraz ze wzrostem, firma i osoby nią zarządzające napotykają szereg wyzwań. Jednym z nich jest budowanie stabilnej kultury organizacyjnej oraz zarządzanie rosnącym zespołem. Co zrobić, żeby zapanować nad rosnącą organizacją i zadbać o pracowników?

Jak zadbać o zespół? Trzymaj się kilku zasad:

  • Rekrutuj wolniej, zwalniaj szybciej.
  • Obsadzaj stanowiska zgodnie z silnymi stronami ludzi - wykorzystaj do tego test Gallupa.
  • Zidentyfikuj co motywuje członków Twojego zespołu - tutaj przydatny może okazać się test Kotwic Sheina.
  • Pomóż swoim pracownikom w wyborze najlepszej dla nich ścieżki zawodowej - może to być np. ścieżka ekspercka lub ścieżka menedżerska.
  • Dobieraj rozwiązania dopasowane do faz procesu grupowego. 

Zdefiniuj misję i wizję organizacji oraz stwórz spójny system mierzenia wyników

Aby mieć poczucie kierunku, w którym zmierza Twoja organizacja (zwłaszcza jeżeli jest już bardziej dojrzała), zdefiniuj jej wizję, misję oraz BHAG - pomoże Ci to zadbać o kulturę organizacyjną.

Warto abyś zadbał też o spójność wskaźników, które mierzą efektywność poszczególnych działań, np. sprzedażowych i marketingowych.

Pamiętaj, że jeżeli odpowiedzialność za dane zadanie rozłożone jest na więcej osób to prawie tak jak gdyby jej nie było - każdy priorytet przydzielaj jednej konkretnej osobie. Unikaj też mikro zarządzania i pamiętaj o budowaniu i spisywaniu procesów, które powtarzają się w Twojej organizacji.

Książki i testy polecane przez Franciszka:

  1. Test Gallupa 
  2. Test - Kotwice Scheina
  3. Książki z serii Psychologia Szefa - Jerzy Gut, Wojciech Haman
  4. Książka Turn the Ship Around!: A True Story of Turning Followers into Leaders - L. David Marquet  

2. Automatyzacja Marketingu czyli you are fired - Grzegorz Róg - Idea Architect, eduweb.pl


Automatyzacja może okazać się nie tylko ułatwieniem pracy ale również narzędziem uwalniającym zasoby kreatywne. Jeżeli chcesz zacząć swoją przygodę z automatyzacją, nie daj się przytłoczyć i zacznij od małych rzeczy. 

Zautomatyzować możesz:

  • procesy webinarowe,
  • raporty,
  • działania z zakresu influencer marketingu (np. poprzez podmienianie wszystkich thumbnaili na koncie Youtube danego influencera)
  • przygotowywanie kreacji we wszystkich formatach jednocześnie (umożliwia to np program Figma czy Sketch),
  • publikację i promocję treści w wielu kanałach jednocześnie.

Automatyzacja daje przestrzeń do Tworzenia nowych rozwiązań. Zmiana perspektywy pozwala na zwiększenie wydajności oraz oszczędzanie mnóstwa czasu i pieniędzy. 

Rozpoczęcie działań z automatyzacją jest proste, ale warto pamiętać, że problemy mogą pojawić się chwilę później i wtedy warto skorzystać z pomocy specjalisty który zna się na programowaniu i tego typu procesach.

Programy i narzędzia do automatyzacji polecane przez Grzegorza:

  1. Figma - narzędzie do projektowania graficznego (ale również prostej automatyzacji)
  2. Adespresso - narzędzie do automatyzacji dla organizacji na każdym etapie rozwoju
  3. FasTtony.es - pozwoli Ci na automatyzację kampanii reklamowych na Facebooku
  4. Bannerbear - proste narzędzie do umożliwiające automatyzację projektowania graficznego
  5. Mix panel - pomoże Ci w lepszym projektowaniu produktów w oparciu o dane
  6. Niekoduj.pl - autorski projekt Grzegorza o tworzeniu stron bez użycia kodu :)
  7. ZAPIER  - to narzędzie połączy wszystkie Twoje aplikacje oraz zautomatyzuje Twój workflow
  8. Makerpad - umożliwia budowanie stron bez użycia stron

3. Nie pamięta wół jak cielęciem był - Dominik Cisoń - Customer Success Specialist w shoper.pl


Małe sklepy podejmują decyzje w oparciu o inny zestaw zasobów i danych niż sklepy duże.

Mniejszy sklep to taki, który:

  • nie znajduje się w raporcie Gemius o e-commerce,
  • będzie miał mało słów kluczowych w top 10 w takich narzędziach jak Semstorm czy Senuto,
  • nie jest wypozycjonowany na ogólne zapytania brandowe, które mają bardzo dużo wyszukiwań (takie jak “bio” “sukienka” etc.). 

Wskazówka: Mały sklep często może pozwolić sobie na więcej! Od mniejszych organizacji możesz nauczyć się spontaniczności oraz nie popadanie w testomanię!

Jeżeli posiadasz mały sklep, pamiętaj o tych zasadach:

  • kombinacje wprowadzaj powoli,
  • zaczynaj od prostego lejka,
  • minimalizuj i upraszczaj sobie życie,
  • CTA “kup teraz” używaj dopiero w remarketingu,
  • personalizuj - na przykład podpisując wkłady dodawane do swoich zamówień - zadbaj o relację z klientem na każdym etapie.

Książki polecane przez Dominika:

  1. Teoria złotego kręgu - Simon Sinek
  2. Zaczynaj od DLACZEGO, jak wielcy liderzy inspirują do działania - Simon Sinek

4. Jak budować ruch poprzez społeczność, by w przewidywalny sposób zwiększyć sprzedaż - Marek Piasek - CMO & Partner w Evenea