Dec 31, 2019

Jak wyglądał 2019 r. w Social Tigers? [PODSUMOWANIE]

Mówi się, że przeceniamy to, co można zrobić w rok, a nie doceniamy tego, co możemy zrobić w ciągu dziesięciu lat. My doszliśmy do wniosku, że nie doceniamy siebie przez cały czas. Dosłownie wczoraj, podczas ostatniego wspólnego posiłku z zespołem w 2019 roku, rozmawialiśmy o tym, jakie tak naprawdę było to dwanaście miesięcy. Po długiej liście ciekawych projektów, kroków milowych i sukcesów, zgodnie doszliśmy do wniosku, że jesteśmy obciążeni “klątwą codzienności”.

Franciszek Georgiew

Social Tigers - podsumowanie 2019 roku

Mówi się, że przeceniamy to, co można zrobić w rok, a nie doceniamy tego, co możemy zrobić w ciągu dziesięciu lat. My doszliśmy do wniosku, że nie doceniamy siebie przez cały czas. 

Dosłownie wczoraj, podczas ostatniego wspólnego posiłku z zespołem w 2019 roku, rozmawialiśmy o tym, jakie tak naprawdę było to dwanaście miesięcy. Po długiej liście ciekawych projektów, kroków milowych i sukcesów, zgodnie doszliśmy do wniosku, że jesteśmy obciążeni “klątwą codzienności”.

Przyzwyczailiśmy się do tego, że ponad połowa zespołu reprezentuje Social Tigers na konferencjach i salach szkoleniowych. Dwukrotny wzrost przestał być postrzegany jako ambitny cel. Przyjmujemy jako naturalne, że 100% zespołu uczestniczy w tworzeniu strategii na kolejne lata. Tanie leady i wysokie ROAS-y cieszą góra przez kilkanaście minut. 



(wykres przychodów za 2016-2019 r. bez budżetów reklamowych)


Choć firma będzie świętować w przyszłym roku swoje 5. urodziny, zmiana jaka w tym czasie wydarzyła się na naszych oczach w obszarze komunikacji i budowania marek może przyprawiać o zawrót głowy. 

W latach 2010-2015 wystarczało w marketingu “nadawanie sygnału”. Niewielka konkurencja na aukcjach i duża chłonność konsumentów na reklamy sprowadzała często dyskusję o reklamie do wyznaczenia wielkości budżetu i sprawnej konfiguracji w samoobsługowych systemach. 

W drugiej połowie kończącej się dekady płatna dystrybucja treści staje się coraz prostsza, ale, jak na złość, digital marketing przypomina dziś gęstwinę niemal nie do przebycia.  

Dziś marketing wraca do wymagających podstaw. Konieczne jest skalibrowanie strategii biznesowej z taktykami, kanałami, narzędziami i procedurami w organizacji. Nowym aspektem jest to, że większość digitalowych punktów styku, to także miejsca obustronnej komunikacji klient-marka.  

Widzę Social Tigers jako przewodnika we wsparciu biznesu podczas drogi przez tę dżunglę. 

Prowadząc komunikację dla kilkudziesięciu marek, sami nieustannie uczymy się zachowań klientów naszych klientów, co z kolei przekłada się na przyrost skumulowanej wiedzy w firmie w tempie geometrycznym. Nowymi odkryciami chcemy zarażać zarówno obsługiwane przez nas dziś brandy, jak i nowe marki, z którymi przyjdzie nam pracować w 2020.  

By odczarować „klątwę codzienności”, przygotowałem dla Was skrótowe kalendarium najważniejszych wydarzeń w Social Tigers w 2019 roku – głównie po to, by publicznie podziękować zespołowi Tygrysów za wspólny wysiłek!

Chcę też pokazać, jak liczne zmiany organizacyjne i strategiczne wprowadziliśmy, by - dla naszych klientów -odpowiadać na wyzwania nowoczesnego marketingu.  

Nie przedłużając, z tego miejsca dziękuję naszym klientom, uczestnikom szkoleń i fanom w mediach społecznościowych – zwłaszcza liderom społeczności w grupie Tygrysy Socialu, którzy w zgodzie z duchem firmy wspierają osoby poszukujące marketingowego przewodnictwa.  

Wasze zdrowie!  

STYCZEŃ: 

  1. Daniel wraz z naszym software housem konstruuje nowy formularz kontaktowy, przez który możecie składać zapytania, podczas gdy Piotr wprowadza Pipedrive – CRM, z którym go integrujemy. 
  2. Wraz z Danielem przygotowujemy finalną koncepcję Bazy Wiedzy, której premierę planujemy na czerwiec, w rocznicę wydania “Księgi Adsów”- trwają konsultacje z prawnikami. 
  3. Do grona naszych klientów dołącza m.in. Dakea - międzynarodowa firma dekarska z ponad 75 letnią tradycją. Zakres naszej obsługi obejmuje pełną komunikację w obszarze budowania świadomości marki oraz prowadzenie kampanii reklamowych.  
  4. Emisja odcinka „Familiady” z naszym udziałem! 


LUTY: 

  1. Automatyzujemy część procesów administracyjnych, tak by nie przygotowywać ręcznie dokumentów związanych ze szkoleniami i „Księgą Adsów 2.0” 
  2. Po błyskawicznym rozejściu się miejsc na pierwsze moje szkolenie w tym roku, postanawiamy wprowadzić na stałe oferty comiesięczne warsztaty “Jak dla swoich” 
  3. Przeprowadzamy cykl cotygodniowych szkoleń wewnętrznych - każdy w zespole przeprowadza określone testy Facebook Ads, których wynikami dzielimy się na forum i wyciągamy wnioski! 
  4. Zaczynamy rozglądać się za nowym biurem!