Aug 13, 2015

Split testing w systemie FB Ads – podstawy

Nie masz pewności, która kreacja reklamowa sprawdzi się lepiej? Byłoby grzechem nie przetestować tego w praktyce, zwłaszcza jeśli dysponujesz większym budżetem.

Franciszek Georgiew


Korzystaj z jednego zestawu reklam

Załóżmy, że Twoim celem jest puszczenie kampanii zorientowanej na polubienia strony. Ważne, żeby testować konkretne warianty obrazkowe i tekstowe w ramach jednego zestawu reklam, żeby Wasze reklamy, a co za tym idzie pieniądze, wzajemnie się nie kanibalizowały.

Sprawdzaj różne kreacje

Testujcie różne obrazki i teksty – często okazuje się, że detale robią sporą różnicę jeśli chodzi o efektywność reklam. Biały tygrysek czy pomarańczowy? Dorosły, czy kociątko? Sprawdźcie też łagodne wezwanie do działania i porównajcie z bardziej bezpośrednim, takim jak > POLUB SOCIAL TIGERS <

W różnych grupach docelowych testuj te same kreacje

Jeśli chodzi o grupę docelową, wybieracie ją na poziomie zestawu reklam. Dla przykładu, jeden ad set z trzema reklamami przygotujcie sobie dla mężczyzn, a jeden dla kobiet. Przeznaczcie na nie osobne budżety i osobno optymalizujcie pod kątem wieku, czy umiejscowienia reklamy, które z reguły są kluczowe.

To był dzisiejszy #TIGERTIP. Jeśli do Ciebie przemówił – za tydzień wchodzi kolejny, a i po drodze nie będziemy przynudzać. Zaglądaj na nasz fanpage!

Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.