• Strona główna
  • Dlaczego opcja "Promuj post" przepali Twój budżet reklamowy
Nov 2, 2017
Dlaczego opcja "Promuj post" przepali Twój budżet reklamowy

Czy wiesz, dlaczego wielcy przywódcy jeszcze nigdy nie odważyli się na użycie atomowego przycisku? Między innymi ze względu na świadomość, że naciśnięcie go spowoduje unicestwienie nie tylko swojego wroga, ale także siebie samych. Podobnie jest z przyciskiem „Promuj post” na Facebooku.

Social Tigers

Warto zaznaczyć, że choć przycisk „Promuj post” faktycznie jest niekorzystnym narzędziem do promocji na Facebooku, to jest on nieco zdemonizowany. Jeżeli nigdy nie korzystałeś z płatnej reklamy na Facebooku, możesz go przetestować i „przepalić” te 20 czy 30 zł. Pozwoli Ci to na oswojenie się z samym zagadnieniem płatnych reklam.

Niemniej – zacznij korzystać z Business Managera możliwie jak najszybciej, aby uniknąć kilku przynoszących straty ograniczeń związanych z używaniem przycisku „Promuj post”. Jakich? Zaczynamy!

1. Nie masz pełnej kontroli nad grupami docelowymi

Gdy używasz przycisku „Promuj post”, to algorytm Facebooka dobiera Twoje grupy docelowe.

Co prawda możesz samodzielnie określić zainteresowania, a nawet wykluczyć określone grupy. Nie skorzystasz jednak z opcji dodania (lub wykluczenia) osób, które polubiły Twój fanpage. Ominie Cię także możliwość stworzenia grup niestandardowych odbiorców (czyli np. osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę lub osób z bazy danych Twoich klientów).

Dodatkową przewagą Business Managera jest to, że stworzone w nim grupy możesz zapisać i wykorzystywać podczas tworzenia kolejnych reklam.

2. Nie spersonalizujesz reklam

Promocja poprzesz przycisk pod postem pozwoli Ci na promocję treści już opublikowanej. Jeśli jest to linkpost, to bardzo możliwe, że automatycznie „zassany” ze strony obrazek jest ucięty, a nagłówek kompletnie nie pasuje do treści posta. To mało profesjonalne.

Business Manager daje Ci możliwość stworzenia posta całkowicie od nowa – z dopasowaną grafiką i spersonalizowanymi tytułami, a nawet adresami URL strony. Możesz także stworzyć dark post, czyli ograniczyć widoczność posta tylko do określonych grup docelowych. Dodatkowo, jeśli zależy Ci na mierzalności Twoich działań, warto do linków dodawać określone parametry URL. Tego rozwiązania również nie oferuje Ci przycisk „Promuj post”.

3. Nie wskażesz umiejscowienia swoich reklam

Promocja poprzez przycisk pod postem ogranicza Twoją kontrolę nad miejscem emisji reklam. Używając Business Menagera, możesz wytypować konkretne urządzenia i platformy, a nawet typy witryn i aplikacji (Audience Network), w których pojawią się Twoje kreacje.To ogromne pole manewru, nad którym z pewnością warto mieć kontrolę. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę klientów, którzy znajdują się w pobliżu Twojego sklepu stacjonarnego (np. akurat obok niego przechodzą), warto ograniczyć emisję właśnie do kanału mobilnego, w promieniu kilkuset metrów od sklepowej witryny. W Business Managerze zrobisz to z łatwością.

4. Nie ustalisz dowolnego czasu trwania promocji

Przycisk „Promuj post” nie pozwala również na dokładną konfigurację czasu trwania Twojej kampanii. Dzięki Business Managerowi będziesz w stanie ustalić dowolną, dokładną datę rozpoczęcia i zakończenia wyświetlania zestawów reklamowych. Dostaniesz także opcję wyboru budżetu dziennego lub całkowitego.

5. Nie ustawisz harmonogramu wyświetlania ani trybu przyspieszonego

Jeśli jesteś np. organizatorem eventów i chcesz możliwie szybko wykorzystać określony budżet tuż przed rozpoczęciem wydarzenia, warto skorzystać z trybu przyspieszonego. Niestety, przycisk „Promuj post” nie daje Ci takiej opcji. Nie będziesz także w stanie ustalić wybranego harmonogramu emisji reklam (np. w dane dni i o określonych godzinach).

6. Nie zawsze będziesz panował nad stawką

O ile Business Manager daje Ci możliwość określenia maksymalnej kwoty, jaką chcesz zapłacić za daną reakcję pod wpływem reklamy, np. za przejście na stronę, o tyle w przypadku użycia przycisku „Promuj post” jesteś skazany na stawkę sugerowaną przez Facebooka. Nie zawsze będzie ona dla Ciebie korzystna.

Jeśli nie chcesz wywołać globalnego, socialowego zamieszania z zimą atomową w pakiecie, nie naciskaj guzika „Promuj post”. Po co zrzucać bombę atomową i siać zniszczenie (zwłaszcza w Twoim budżecie)? Lepiej skorzystać z precyzyjnych narzędzi (takich jak Business Manager) i niczym snajper precyzyjnie trafić w swój „target”.

Autor: Aleksander Foks

Social Tigers