Sep 10, 2018
Onboarding: Instrukcja działania dla nowych klientów

Witaj Tygrysie - jeśli czytasz te słowa, to znaczy że właśnie dołączyłeś do naszego stada - od tego momentu obejmujemy uważną troską Twój biznes. Abyśmy mogli szybko rozpocząć swoją pracę i wdrażać to, w czym jesteśmy najlepsi - musimy prosić Cię o wykonanie kilku podstawowych operacji, związanych z nadaniem odpowiednich dostępów naszemu pracownikowi.

Filip Lewandowski

Krok 1: Wysłanie brandbooka i materiałów graficznych


Współpracę należy rozpocząć od przesłania nam podstawowych materiałów graficznych - loga firmy oraz brandbooka, jeśli taki istnieje, lub ogólnych wytycznych związanych z wykorzystaniem wizerunku marki.

Dzięki temu, zaprojektujemy Twoją obecność w social mediach w sposób spójny i zgodny z tym, jak do tej pory postrzegali Cię klienci.

O materiały zostaniesz poproszony przez swojego opiekuna - im szybciej uzyskamy wymagane wytyczne, tym szybciej będziemy mogli zabrać się za tworzenie treści.

Krok 2: Stworzenie Managera Firmy 


Manager firmy to bezpłatna platforma Facebooka, która pozwala zarządzać kontami reklamowymi, fanpage’ami oraz dostępami pracowników i partnerów - takich jak nasza agencja. To bardzo wygodne narzędzie, dzięki któremu możemy uruchamiać kampanie reklamowe, optymalizować ich efekty, a także generować raporty i dostarczać rozliczenia budżetów. 

By stworzyć Managera Firmy, należy wejść na stronę https://business.facebook.com/. Najlepiej zrobić to otwierając okno incoginto w przeglądarce, a następnie wybrać opcję Utwórz okno.

Następnie należy wprowadzić nazwę firmy oraz firmowy adres e-mail (to właśnie tu będą przychodziły powiadomienia dot. firmy)

Gotowe.

Kolejnym etapem, po przekierowaniu do nowo utworzonego Managera Firmy, jest dodanie tam zasobów, czyli konta reklamowego i fanpage’a.

Fanpage należy dodać do Menedżera firmy, podobnie jak konto reklamowe.

Krok 3: Nadanie statusu Partnera agencji Social Tigers


Nadanie statusu Partnera pozwoli nam na zarządzanie kampaniami reklamowymi w pełni transparentny sposób - dzięki temu nie musisz udzielać nam żadnych swoich haseł!

1. Przejdź do opcji Ustawienia firmowe (należy rozwinąć menu w lewym górnym rogu Managera firmy, symbolizują je trzy kreski).

2. W polu Użytkownicy kliknij opcję Partnerzy.

3. Kliknij niebieski przycisk + Dodaj.

4. Wpisz identyfikator firmy Social Tigers: 279477482238800.

Od teraz nasi pracownicy mogą tworzyć kampanie reklamowe na dedykowanych kontach oraz prowadzić działania na fanpage’ach, przy zachowaniu pełnej kontroli i transparentności przez Twoją firmę. 

Krok 4: Podpięcie karty kredytowej


Aby dodać metodę płatności do konta lub ją z niego usunąć:

1. W Managerze firmy przejdź do Ustawień płatności.

2. W sekcji Metody płatności kliknij opcję Dodaj metodę płatności, aby dodać nową metodę. Aby usunąć metodę płatności, kliknij opcję Usuń.

3. Wpisz dane karty i zatwierdź. Gotowe!

Krok 5: Instalacja Piksela Facebooka 


Piksel Facebooka to narzędzie analityczne w formie fragmentu kodu HTML, który umieszcza się na firmowej stronie (lub na blogu, stronie sklepu itp.), by dokładnie mierzyć skuteczność reklam.

Korzystamy z piksela, by dowiedzieć się, jakie działania podejmują odbiorcy w Twojej witrynie, oraz po to, by dotrzeć do osób, na których zależy twojej firmie. 

Nie musisz instalować kodu sam - wystarczy, że skorzystasz z wygodnej opcji wysłania go na adres mailowy Twojego programisty. Jeśli nie masz takiej możliwości, poprosimy Cię o dostęp do CMS-a (w przypadku WordPressa) lub pomożemy zainstalować Google Tag Managera. 

Filip Lewandowski

Tworzę strategie, content i zabójcze kampanie reklamowe. Rozumiem potrzeby klientów i potrafię utrzymać z nimi długofalowe relacje. Mam kilkuletnie doświadczenie dziennikarskie, pracowałem również w branży PR. Social Media to dżungla, ja jestem tygrysem..