Dec 21, 2016
Zasięg bezpłatny na Facebooku – obalamy mity

Na szkoleniach zdarza nam się otwierać statystyki z prowadzonych przez nas profili i widzimy, że zasięgi rzędu 100, 200, 300% liczby fanów bardzo Was zaskakują.

Franciszek Georgiew


Jak zwiększyć zasięg organiczny?

Prawda jest taka, że nie stosujemy szczególnych sztuczek, które stymulują zasięg bezpłatny. Staramy się, by wpisy były klikalne oraz dbamy o ich ekspercki, emocjonalny i/lub wizualny aspekt. Powiemy szczerze, że w pełni wystarcza to do prowadzenia skutecznych działań.

Spotkaliśmy się jednak z trzema bardzo często powtarzającymi się mitami, na które niepotrzebnie zwracacie uwagę:

  1. Planowanie postów obniża zasięg. My planujemy przynajmniej 15 minut do przodu niemal wszystkie, można upewnić się, że dobrze wyglądają. Staramy się, by publikowane przez nas kreacje reklamowe oraz zwykłe posty wyglądały dokładnie tak, jak tego oczekujemy. O wiele łatwiej jest usunąć zaplanowany post niż ściągać z fanpage'a dopiero co opublikowany. I dotychczas nie zauważyliśmy różnicy w zasięgach z tymi nieplanowanymi.
  2. Edytowanie postów obniża zasięg. My edytujemy swobodnie i nie widzimy najdrobniejszych problemów. Zresztą, lepiej zostawić post z błędem, publikować nowy, chociaż ten zgarnął już parę aktywności, czy ściągać go całkiem?
  3. Promowanie postów obniża zasięg. Tak, jeśli nieumiejętnie wykorzystujesz reklamy. Część ludzi nieświadomie płaci za docieranie do swoich fanów, ale sama promocja NA PEWNO nie ma negatywnego wpływu na zasięg bezpłatny.

Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.