Jul 11, 2016

Jak pobudzić kreatywność w pracy?

Kreatywność w pracy osoby odpowiadającej za firmowy fanpage wpływa na jakość i efektywność prowadzonych działań. Co zrobić, by nie brakowało pomysłów?

Franciszek Georgiew

Zaangażowanie a kreatywność w pracy

Czego najbardziej brakuje profilom firmowym w social media? Pasji i ducha, którego nie mogą w sobie wykrzesać ludzie siedzący 40h w tygodniu na tych samych dwóch metrach kwadratowych. Jak pobudzić zaangażowanie osoby prowadzącej Twój firmowy fanpage? Mamy parę wskazówek, jak można wskrzesić kreatywność w firmie :)

Niezależnie od tego, jaki produkt czy usługę sprzedajemy, brak zaangażowania promieniuje na odbiorcę niczym radioaktywne odpady. Brak kreatywności w pracy i sztampa wręcz bije zza wymuszonego copy i kolejnego obrazka z Shutterstocka, którym zdecydujemy się je okrasić.

To dlatego profile w każdej branży wyglądają dokładnie tak samo. Treści pisze uwięziony za biurkiem od 9 do 17 dwudziestoparolatek.

Co zrobić, by utrzymać zaangażowanie i kreatywność w pracy osoby obsługującej profil?

Oto trzy sposoby. 

  • Zabierajcie ją ze sobą na wszystkie spotkania do klienta - oczywista oczywistość, ale jednak wciąż nierespektowana w świecie agencji. Pokoje pełne są stażystów, którzy nie mogą się nawet pokazać u klientów ze względu na zbyt niskie stanowisko czy zbyt młody wiek. Oto jak skutecznie zdemotywować człowieka do jakichkolwiek starań.
  • Niech osoba, która obsługuje profil korzysta z tego, co oferuje klient. Nasi pracownicy są regularnie na szkoleniach organizowanych przez Mauricz.com, trenują w ubraniach Pit Bull West Coast PL, na kawę i falafela chodzimy do Mango vegan street food i tak dalej… Przekonajcie się, co robią Wasi klienci, bierzcie czynny udział w ich działalności, stańcie się ich ambasadorami, wczujcie się w problemy ich klientów. Nawet kosztem wyjścia w godzinach pracy!
  • Aktualizujcie ustalenia w trakcie współpracy. Nie da się pisać ciekawie o chipsach pięć razy w tygodniu? Tworzenie contentu w tej częstotliwości i formie to zmora? Zatem zmieńcie umowę, żeby wpisy były trzy, a zamiast mniejszej liczby wpisów zaproponujcie mocniejsze zaangażowanie grafika, ciekawsze formaty reklamowe, częstsze odświeżanie graficzne profilu czy atrakcyjne akcje specjalne.

Kreatywność w pracy wpływa na jakość i styl komunikacji

Żadne brejnsztormy nie pomogą tam, gdzie pracownik nie uczestniczy w komunikacji z klientem, nie poznał namacalnie jego oferty i musi realizować absurdalne założenia z umowy. Ba, obsługa klienta bez spełnienia tych warunków, to odlatywanie coraz dalej w kierunku Alpha Centauri, powodujące, że komunikacja staje się sztuczna, przekombinowana i oderwana od rzeczywistych potrzeb ludzi po drugiej stronie monitora.

Pewnie nie powiecie nam, ile z tych warunków spełnia Wasza obecna praca, ale mamy nadzieję, że wszystkie trzy :)

Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.