• Strona główna
  • Konfiguracja Menedżera Firmy dla nowego klienta [INSTRUKCJA]
Feb 3, 2020

Konfiguracja Menedżera Firmy dla nowego klienta [INSTRUKCJA]

Błąd lub niedbałość w procesie konfiguracji Menedżera Firmy mogą odbić się czkawką w postaci źle podpiętych kont reklamowych, rozliczeń w egzotycznych walutach lub wadliwego piksela. Stworzyliśmy wręcz podręczną instrukcję, według której sami wprowadzamy nowych klientów w system reklamowy FB.

Ola Musiał

Jak przenieść osobiste konto reklamowe do Firmy

Niejeden klient eksperymentuje z reklamami na Facebooku, zanim zdecyduje się na współpracę z agencją. Dlatego często konto reklamowe i sam fanpage podpięte są pod osobiste konto na Facebooku. Dla dobra współpracy, te dwa elementy powinny być powiązane z firmą w Business Managerze.

Krótka instrukcja dla klientów, którzy nie korzystali wcześniej z Business Managera, a konto reklamowe jest powiązane z ich osobistym profilem:

1. Wchodzimy na: https://business.facebook.com/

Tam klikamy w ,,Utwórz firmę’’:

Wypełniamy formularz z danymi o firmie i klikamy ,,Wyślij’’.

Na podany w formularzu adres mail przyjdzie wiadomość z potwierdzeniem.

Po potwierdzeniu adresu e-mail, Facebook przerzuci nas do nowo utworzonej firmy w Business Managerze:

2. Tutaj klikamy: ,,Dodaj konto reklamowe’’.


3. Klikamy pierwszą opcję: ,,Dodaj konto reklamowe’’.


4. W oknie poniżej wpisujemy identyfikator istniejącego już konta reklamowego, (ten identyfikator znajdziesz z łatwością, pojawia się zawsze przy nazwie konta).


I gotowe :)

Analogicznie postępujemy ze stroną na Facebooku. Podłączenie konta reklamowego i fanpage’a do firmy na Business Managerze jest najlepszym rozwiązaniem dla współpracy przy obsłudze contentowej i adsowej.

Po tym, jak klient połączy zasoby, powinien dodać agencję jako partnera.

Bardzo wygodną instrukcję nadania dostępów znajdziecie w video tutorialu Filipa

Dodanie płatności do konta, które utworzyła agencja

Życie pisze różne scenariusze, szczególnie jeżeli pracujesz w agencji social mediowej. Powinniśmy brać pod uwagę sytuację, w której klient potrzebuje naszego wsparcia ze stworzeniem konta reklamowego. Jeżeli chcemy być dobrym przewodnikiem, nie powinniśmy zostawiać klienta z mailem: ,,Proszę stworzyć konto reklamowe’’.

Meandry Business Managera mogą być zgubne dla kogoś nieznającego tego interfejsu, dlatego zachęcam Was do bycia pomocnym również w tej sprawie. Dla specjalisty ds. social media to parę kliknięć, a zyskujemy pewność, że wszystko zostało ustawione w poprawny sposób.

Pamiętaj, żeby w danych o firmie klienta wpisać wszystko poprawnie. Adres, NIP i poprawna, pełna nazwa firmy są absolutnie kluczowe do późniejszych rozliczeń i księgowości. To bardzo ważna kwestia, której niedopilnowanie może nieść ze sobą szereg nieprzyjemności pod koniec roku.

Jeżeli stworzyłeś konto reklamowe dla swojego nowego klienta, pojawi się pytanie o płatności. Moim zdaniem najlepszym sposobem płatności jest karta płatnicza należąca do klienta. Potrzebne informacje na temat płatności w systemie Facebooka znajdziecie w Księdze Adsów.

Poniżej przygotowałam instrukcję dodania metody płatności dla istniejącego już konta reklamowego - gotową do wysłania klientowi! (Wysyłamy ją klientowi, ponieważ nie będziemy go prosić, żeby przesłał nam dane do swojej karty płatniczej ;))

1. Wchodzimy na https://business.facebook.com i wybieramy firmę, do której podpięte jest nasze konto reklamowe. Potem jak na zrzutach.

2. Wchodzimy w ustawienia firmowe, w prawym, górnym rogu.