Aug 23, 2018

Kolekcja na Facebooku - jak pomaga sprzedawać?

Jak podnieść sprzedaż w sklepie e-commerce? Jaką reklamę wybrać? Dzisiaj więcej o tym, czy kolekcja na Facebooku jest formatem, którym warto się zainteresować.

Karol Decka

Kolekcje na Facebooku - okazja dla e-commerce

Bardzo często klientami agencji reklamowych są e-commerce, które zajmują się sprzedażą wysyłkową różnych produktów. Głównym celem we współpracy z takimi sklepami jest oczywiście wsparcie biznesu i namacalny dowód na to, że takie działania przynoszą efekt. Chociaż dla wielu rosnąca aktywność i popularność marki może być wystarczająca, inni chcą wyniku w postaci twardych liczb. Jaki zatem wybrać typ reklamy, który zachęci odbiorców do zakupów?

Czy istnieje „lepszy” format do tego typu działań?

Facebook nieustannie tworzy nowe rozwiązania, które mają pomóc różnego rodzaju biznesom w rozwijaniu się za pomocą narzędzi reklamowych. Od samego początku mamy możliwość tworzenia linkpostów przenoszących na stronę www, później pojawiła się ciekawa karuzela z opcją przewijania kafelków, z czasem medium społecznościowe wzbogaciło się canvę, aby w 2017 roku dodać kolekcję.

Postaw na kolekcję i zaskocz odbiorców

Moim zdaniem warto zbadać temat tworzenia kolekcji na Facebooku, póki jest stosunkowo nowym rozwiązaniem, dzięki czemu wzbudzimy ciekawość użytkowników. Od czasu wprowadzenia tego rozwiązania, udało mi się zobaczyć ze 2 kolekcje stworzone przez jakieś marki. Kiedy pytałem kolegów i koleżanki z branży o tej opcji, nie do końca potrafili oni ją opisać. To jasny znak, że ten typ posta nie jest jeszcze tak popularny, jak np. atakujące nas każdego dnia linkposty z wideo.

Jeden z naszych klientów wprowadził do swojej oferty zupełnie nową linię produktów, która powstała z myślą o letnim sezonie 2018. Kiedy zbadałem możliwości Facebooka, kolekcja była dla mnie idealnym formatem do zaprezentowania spójnego tematycznie zestawu. Jak się później okazało, był to strzał w dziesiątkę, ponieważ testy jasno pokazały, że odbiorcy chętniej kupowali przedmioty za pomocą kolekcji, niż ze statycznych lub ruchomych linkpostów i karuzeli.

Kolekcja na Facebooku - jak to działa?

Podczas tworzenia kolekcji wybieramy odpowiednie copy, tworzymy nagłówek podobny do grafiki w linkpostach oraz zestaw kwadratowych kafelków, które oznaczone zostaną jako produkty. Kolejnym krokiem jest dodanie linków do odpowiednich produktów w sklepie www. Jeśli całość współgra ze sobą graficzne – jesteśmy w domu. 

Taka reklama wyświetlać się będzie wyłącznie na urządzeniach mobilnych, dlatego jej układ graficzny powinien być dobrze przemyślany. Po kliknięciu na nagłówek, użytkownikowi zostaną wyświetlone pojedyncze kafelki z produktami prowadzące do sklepu internetowego.

Dowodem na to, że nie jest to wyłącznie moje doświadczenie, są statystyki udostępnione przez Facebooka. W bazie case studies znajduje się kilka udanych kampanii przeprowadzonych za pomocą kolekcji na Facebooku. Oficjalne statystyki mówią o ponad 32% większym zwrocie z wydatków reklamowych amerykańskiej Sephory oraz zwiększeniu zwrotu z reklam o ponad 7,5 razy podczas promocji gier w GameStop. Niektóre firmy zanotowały nawet 50% wzrostu konwersji, w porównaniu do wcześniejszych działań.

Czy zatem kolekcje i inne rich media są przyszłością reklam na Facebooku? To ciekawe pytanie w świetle ostatnich plotek o rzekomym zakończeniu wsparcia dla popularnej karuzeli. 

Karol Decka

Specjalista działu social w Social Tigers. Swoją przygodę z reklamą zacząłem od własnego bloga, który dzisiaj jest jednym z najlepszych portali o The Sims na świecie. Dzięki intensywnej pracy nad rozwojem własnej marki nauczyłem się sprawnego korzystania z social media i narzędzi, jakie oferują. Moją pasją jest video content.