• Strona główna
  • Jak ułożyć galerię na FB, by zwiększyć zaangażowanie?
Oct 27, 2015

Jak ułożyć galerię na FB, by zwiększyć zaangażowanie?

Dziś bardzo podstawowy i praktyczny #TIGERTIP - do zastosowania także na prywatnych kontach.

Franciszek Georgiew

Galeria zdjęć na Facebooku

Kiedy wrzucacie galerie zdjęć, sposób wyświetlania się ich miniatur jest nieprzypadkowy. Oto wzór, według którego to się odbywa:

  • Pierwszy wiersz to zdjęcia kwadratowe. Zwróćcie uwagę, że przy dwóch i trzech zdjęciach będą się one znacznie zmniejszać i zajmować mniej miejsca w newsfeedzie, ze względu na malejącą wysokość. Przy opcji z czterema zdjęciami też warto pobawić się kolejnością - zawsze możecie sprawdzić kilka ustawień zdjęć na prywatnym fanpage'u stworzonym wyłącznie do testów.
  • Drugi wiersz to zdjęcia poziome. Wersja z dwoma i trzema zdjęciami jest dość ryzykowna, bo tworzy paski 1:2, co może spowodować nienaturalne przycięcie zdjęcia. Bardzo ciekawa jest opcja z czterema zdjęciami - mocno wyróżnia pierwsze zdjęcie, a mniejsze zachęcają do powiększenia, co podbija nam zasięg bezpłatny. Podgląd wyróżnionego zdjęcia to proporcje 2:3.
  • Trzeci wiersz to zdjęcia pionowe. Nie jesteśmy ich fanami, ale znajdą się przypadki, w których będzie można je fajnie wykorzystać.

Nie wrzucajcie galerii byle jak. Pamiętajcie, że przy umieszczaniu większej ilości zdjęć, to pierwsze cztery zdecydują o tym, czy ludzie będą chcieli oglądać je dalej, podnosząc zasięg wpisu i poprawiając wygląd Waszego fanpage'a.

Jak ma się ładna galeria do zasięgu bezpłatnego naszych treści? O tym pisaliśmy dwa #TigerTipy temu, w poście na temat wpływu kliknięć w treści na ich zasięg :)

Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.