• Strona główna
  • Jak stworzyć content na blog, który będzie miał szansę pozyskiwać bezpłatny ruch z Google
Apr 2, 2020

Jak stworzyć content na blog, który będzie miał szansę pozyskiwać bezpłatny ruch z Google

Z tego artykułu dowiesz się jak dobrze przygotować treści na stronę internetową, jak wybrać i stworzyć odpowiedni tytuł oraz nagłówki, ile słów i fraz kluczowych powinno znaleźć się w tekście oraz jak dobierać tematy i budować wiarygodność strony internetowej. Artykuł zawiera również linki do najbardziej przydatnych narzędzi SEO i listy dobrych praktyk pozycjonowania, które pomogą Ci zawalczyć o dobre wyniki w wyszukiwarce Google.

Szymon Słowik

Około 98% ruchu z wyszukiwarek internetowych w Polsce pochodzi z Google, który jest niekwestionowanym liderem i warto zadbać o dopasowanie swojego contentu właśnie pod jego algorytmy.

Jakiego typu strony premiuje Google w 2020 roku?

Strony dobrze dopasowane do zapytań odbiorców - dopasowanie odbywa się na kilku poziomach, poprzez:

  • dobrze dobrany i otagowany tytuł,
  • dopasowany adres URL,
  • nagłówki,
  • treść wyczerpująca temat,
  • nasycenie słów kluczowych, które występują między sobą naturalnie
  • użyteczność treści dla jej grupy docelowej

Strony bardziej wiarygodne od pozostałych - wiarygodność określa się poprzez:

  • profil linków (powinny pochodzić z odpowiednich źródeł),
  • topical authority - wskaźnik ten określa, czy treści pojawiające się na stronie, mówią na tematy pasujące do danej strony strony oraz, czy wyczerpują temat w całości.


Jak dobrze dobrać temat i treść artykułu pod SEO?

  • zacznij od dobrego researchu - dobór słów kluczowych i pomysłów na tematy może odbywać się intuicyjnie jednak warto skorzystać ze stworzonych do tego narzędzi, np SENUTO, Semstorm, Surfer, czy Ahrefs (linki i krótki opis każdego z narzędzi znajdziesz na końcu tego artykułu), nie zapomnij o prześledzeniu działań swojej konkurencji - sprawdź jakie artykuły pojawiają się w top10 w Google i wyciągnij wnioski,
  • przygotuj harmonogram publikacji w oparciu o przeanalizowane wcześniej słowa kluczowe,
  • tworząc tytuł artykułu pamiętaj żeby umieścić słowo kluczowe na jego początku,
  • śródtytuły są ważnym elementem działań SEO - mogą przybierać formę konwersacyjną (np. pytań),

Jak stworzyć artykuł, który wyczerpie wybrany temat i będzie miał potencjał SEO?

  • Zacznij od zaplanowania artykułu - spisz najważniejsze punkty, wyszczególnij i poukładaj zagadnienia, a następnie stwórz z nich śródtytuły (nagłówki układaj odpowiednio od H1, przez H2, H3 i tak dalej - powinny przybierać formę drzewka)
  • Pamiętaj że zawsze piszemy dla odbiorcy a nie dla siebie
  • Zawsze analizuj podobne artykuły, które rankują wysoko w Google
  • Wesprzyj się narzędziami analitycznymi - znajdź frazy współistniejące z frazą główną (pomoże Ci w tym np. SENUTO)
  • Sprawdź frazy na stronach konkurencji (tutaj przydatnym narzędziem może okazać się Surfer)
  • Pisz obszerne treści ale pamiętaj, że liczba znaków nie ma znaczenia, zdecydowanie ważniejsza jest akuratność i jakość danej treści
  • Emoji w opisie meta i tytule nie wpływają na ocenę logarytmiczną treści, ale są elementem komunikacji z odbiorcą

O czym jeszcze warto pamiętać tworząc content plan?

  • Analiza słów kluczowych powinna być nieodłączną częścią procesu w tym wybór słów pomocniczych budujących kontekst
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Nigdy nie pisz więcej niż jednego tekstu na ten sam temat
  • Nie taguj - tagi wprowadzają chaos i nie mają przełożenia na pozycjonowanie się tekstów w Google

Jak pozyskiwać jakościowe linki?

Pozyskiwanie linków dla strony internetowej może odbywać się na wiele różnych sposobów. Do najskuteczniejszych należą: wpisy gościnne, wypowiedzi eksperckie, czy udział w eventach - jeżeli pojawiają się na wartościowych stronach i towarzyszy im link do Twojej strony, mogą bardzo pomóc Twojemu pozycjonowaniu. Budowanie relacji biznesowych i własnej marki osobistej z pewnością ułatwi Ci umieszczanie linków na stronach partnerskich.

Wartościowymi linkami są te bez parametru nofollow, zindeksowane, trudno dostępne, powiązane tematycznie i o dużej ekspozycji

Link do prezentacji znajdziesz tutaj. 

Na koniec - narzędzia SEO, które mogą Ci się przydać:

Wtyczka YOAST SEO do Wordpress - pomoże Ci zoptymalizować między innymi tytuł oraz meta opis SEO, korzystając z niej dostosujesz też opisy pojawiające się mediach społecznościowych w momencie linkowania danego artykułu. Jeżeli pracujesz z Wordpressem, spróbuj koniecznie

Link: https://bit.ly/39GNyNH

Senuto - narzędzie umożliwiające monitorowanie, analitykę i raportowanie pozycji strony na frazach kluczowych, pozwala również na wyszukiwanie i dobieranie fraz współistniejących ze sobą

Link: https://bit.ly/2R3XAle

Semstorm - to narzędzie pozwoli Ci na analizę fraz, dostosowując je do odpowiedniego źródła (np. opisy produktowe lub content wide), pozwala również na monitoring i analitykę słów kluczowych i trendów

Link: https://bit.ly/3aBiorX

Surfer - usprawnia proces działań SEO, dzięki temu narzędziu możliwe jest analizowanie słów kluczowych na stronach konkurencji

Link: https://bit.ly/3dOkjf2

Google keyword planner (Planer Słów Kluczowych) - darmowe narzędzie SEO od Google, z którego można korzystać w momencie aktywnej kampanii Google Ads

Link: https://bit.ly/39vKlA9

Google Ads - narzędzie reklamowe Google

Link: https://bit.ly/39CpRG5

Semrush - dzięki temu narzędziu przygotujesz kompleksowe działania SEO w oparciu o dużą liczbę dostępnych wskaźników. Semrush pozwala na analizę działań organicznych i płatnych, analizuje też działania konkurencji, jakość linkowania i wiele inncyh.

Link: https://bit.ly/340UrYG

Answer the public - narzędzie do analizy zapytań użytkowników Google. Po wpisaniu frazy kluczowej, pojawiają się zapytania użytkowników z nią związane

Link: https://bit.ly/3bORT2N

Ahrefs - narzędzie SEO pozwalające między innymi na analizę konkurencji oraz na zaplanowanie działań mających na celu jej wyprzedzenie w rankingach Google.

Link: https://bit.ly/3aBjhAN


Więcej informacji na temat SEO znajdziesz na stronach szymoslowik.pl oraz takaoto.pro.

Szymon Słowik

Marketer specjalizujący się w pozyskiwaniu ruchu organicznego, marketingu w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. Zajmuje się tworzeniem strategii marki w sieci, taktykami pozyskiwania ruchu, audytami SEO oraz analizami ruchu na stronach internetowych.