• Strona główna
  • Google Ads: jak ustawić kampanię w wyszukiwarce [instrukcja krok po kroku]
May 8, 2020

Google Ads: jak ustawić kampanię w wyszukiwarce [instrukcja krok po kroku]

Artykuł jest podsumowaniem live’a z Łukaszem Chwiszczukiem. Znajdziesz w nim instrukcję ustawiania kampanii reklamowej w sieci wyszukiwania Google od podstaw oraz przydatne porady dotyczące poszczególnych etapów jej stawiania.

Łukasz Chwiszczuk

Jak ustawić pierwszą kampanię w Google Ads


                      

Zacznijmy od początku: nigdy nie korzystaj z podstawowego konfiguratora kampanii, który pojawia się na początku konfiguracji Twojego konta reklamowego. Od razu przejdź w tryb “Jesteś profesjonalnym marketerem? Przełącz na tryb eksperta” (zobaczysz go na dole ekranu)!

Jak prawidłowo ustawić reklamę w sieci wyszukiwania Google?

“Wybierz cel” - wybierz opcję “utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu”


Ustawienia kampanii

Odpowiednio nazwij kampanię - tak aby w przyszłości po nazwie móc się zorientować o co w danej kampanii się znajduje (najlepiej będzie jeżeli już na samym początku wypracujesz swój system nazewnictwa).

Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa - przy takiej konfiguracji kampanii, dużo budżetu zostanie wydane nieefektywnie. W kampanii prowadzonej na wyszukiwarkę wybieraj, więc zawsze tylko “sieć wyszukiwania”. 

Opcja “Dodaj partnerów w sieci wyszukiwania Google” oznacza, że Twoja kampania może wyświetlić się również w witrynach, które korzystają z wyszukiwarki Google (np Onet). Efektywność takiego rozwiązania zależy od danej kampanii.

Data rozpoczęcia i zakończenia - znajduje się w opcji “pokaż więcej ustawień”

Kierowanie i odbiorcy

  • Jako domyślna lokalizacja ustawiona jest cała Polska. Po wybraniu opcji “wpisz inną lokalizację” możesz zawęzić geolokalizację kampanii o mniejszy obszar.

  • Opcje zaawansowane przy wyborze lokalizacji pozwalają również na umieszczenie promienia od wyznaczonego punkty (np. od konkretnej ulicy).

  • W zakładce “opcje lokalizacji” automatycznie ustawiona jest opcja “osoby znajdujące się w wybranych lokalizacjach lub nimi zainteresowane.” Warto abyś zastanowił się czy ten wybór jest najlepszy dla Twojej reklamy - do tej grupy należą nie tylko osoby mieszkające lub często przebywające w danym miejscu ale również te nim zainteresowane.

Wybór języka

Warto dodać język angielski aby trafić również do osób, które często posługują się językiem angielskim pomimo tego, że mieszkają w Polsce.

Budżet

  • W przypadku Google Ads mamy do czynienia z budżetem dziennym. Opłata za reklamę pobierana jest jedynie w momencie gdy użytkownik kliknie w reklamę.

  • Warto zwrócić uwagę na sposób ustawiania stawek. Jeżeli Twoim wyborem będą domyślne ustawienia - "maksymalizuj liczbę kliknięć" pamiętaj, że okazać się to ryzykowne ponieważ system skupi się na wygenerowaniu maksymalnej liczby kliknięć w ramach budżetu - aby mieć większą kontrolę wystarczy ustawić limit maksymalnej stawki za kliknięcie. Możesz też wybrać drugą opcję czyli samodzielny wybór CPC.

Harmonogram reklam

W tym miejscu możesz zdecydować w jakim czasie i w jakich godzinach będzie wyświetlać się Twoja kampania.

Rozszerzenia reklam


Warto abyś stworzył  przynajmniej od 4 do 6 takich rozszerzeń (czasem pojawią się z opisem a czasem bez niego). Warto wykorzystać całą pulę rozszerzeń - im więcej tym lepiej gdyż ma to wpływ na wynik jakości Twoich reklam.

Rozszerzenia objaśnień - jest to kolejna część reklamy, dzięki której możesz zaprezentować swoje produkty i usługi oraz ich dodatkowe wartości - będą wpływać na CTR i wyniki Twojej kampanii.

Skonfiguruj grupy reklam

Dlaczego dzielenie reklam jest istotne? Aby dopasować się maksymalnie do tego czego szuka użytkownik Google

Dla każdej frazy warto zrobić research w narzędziu Planer Słów Kluczowych - pomoże Ci to w znalezieniu możliwych odmian danego słowa oraz słów podobnych. Aby wykluczyć daną frazę stawiaj przed nią znak minusa.

Na tym etapie ustawiamy również stawkę domyślną - po tym kroku w prawym górnym rogu pojawi się estymacja wydatków.

Tworzenie reklam w zakładce "utwórz reklamy"

W tym miejscu uzupełniamy treść reklamy o nagłówki oraz część główną - pamiętaj aby w tej części zastosować odpowiednio dobrane CTA, które skłoni odbiorcę do wykonania pożądanej czynności.

Nie zapomnij o wykrzykniku - możesz go użyć jedynie w tekście reklamy - zastosowanie go w nagłówku sprawi, że Twoja reklama zostanie odrzucona. W każdej reklamie możesz zastosować tylko jeden wykrzyknik.

Google wymusza na nas przygotowanie aż trzech reklam i sprawdza w ten sposób, który z tekstów będzie najlepszy dla Twoich użytkowników.

Dodatkowo masz możliwość stworzenia reklamy elastycznej - w tym wypadku wpisujemy wiele nagłówków i tekstów reklamowych, a algorytm sam decyduje jakie ich połączenie jest najbardziej optymalne.

Po utworzeniu reklam, Google przekieruje Cię do zakładki z rozliczeniami - tam będziesz mieć możliwość skonfigurowania opcji płatności za kampanię.


Łukasz Chwiszczuk, wraz z zespołem Performance, prowadzi kampanie reklamowe dla klientów Social Tigers. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą w zakresie kampanii Google Ads lub Facebook Ads, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.


Łukasz Chwiszczuk

Head of Performance w Social Tigers. Od 10 lat zajmuje się kampaniami w systemie reklamowym Google. Doświadczenie zdobywał w pracy dla klientów w dużych domach mediowych jak i firm z sektora MŚP. Jest Certyfikowanym Trenerem Google Ads a od 5 lat zajmuje się również szkoleniami. Prywatnie fan koszykówki oraz literatury Kinga, Mastertona i Pratchetta.