• Strona główna
  • Fanpage na Facebooku – jak ekonomicznie pozyskać fanów?
Aug 6, 2015
Fanpage na Facebooku – jak ekonomicznie pozyskać fanów?

Dzisiejszy #TIGERTIP dotyczy pozyskiwania fanów. Fani to dla nas przede wszystkim baza ludzi, do których można taniej dotrzeć z komunikatem reklamowym. Ich znaczenie na Facebooku jest mniejsze niż kiedyś, ale nie warto kompletnie ignorować ich przyrostu.

Franciszek Georgiew

Oto trzy sprawdzone na naszym fanpage'u sposoby ich pozyskiwania przy minimalnych środkach:

1. Wartościowy content

Stwórzcie cotygodniowy cykl z contentem wyraźnie sprofilowanym pod Waszą grupę docelową i informujcie ją o tym w powtarzalny sposób – poprzez reklamy, na grupach Facebook, na LinkedIn, Twitterze i wszędzie, gdzie jesteście w stanie wygenerować dodatkowy zasięg tej informacji.

2. Promocja najpopularniejszych treści

Promujcie najlepsze wpisy do grupy docelowej. Kampania polubień to często wyrzucanie pieniędzy w błoto, kiedy możecie po prostu zajrzeć do Ads Managera, który wpis wywołał najwięcej polubień i włożyć w niego większa kwotę. Do tego jeśli piszecie podobne wpisy na co dzień, jest dużo większa szansa, że zdobędziecie w ten sposób lojalność osób, które naprawdę zainteresują kolejne wpisy.

3. Marketing szeptany

Stosujcie marketing szeptany w swojej branży. Nie wywołuje on bezpośrednio polubień, ale ludzie, z którymi wejdziecie w interakcję będą mieli większą szansę zareagować na Wasze treści w przyszłości, a wtedy reklama będzie skuteczniejsza. Pamiętajcie tylko, że w takich komentarzach nie piszecie o sobie, tylko o treści, pod którą komentujecie.

...A jeśli nie interesuje Was jakość fana, po prostu ściągnijcie najpopularniejsze zdjęcie pieska z pieskowego fanpage'a, wypromujcie go najszerzej jak się da i oprócz aktywności po 0,25 gr zyskacie masę bezwartościowych fanów taniej niż na Allegro ;)

Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.