Mar 17, 2017
Dlaczego widzę daną reklamę na Facebooku?

Za każdym razem, kiedy wyświetla nam się wpis sponsorowany, w jego prawym górnym rogu możemy wybrać opcję „dlaczego to widzę”?

Franciszek Georgiew

Jak reklamuje się konkurencja na FB.

Pokaże nam ona podstawowe informacje na temat targetowania reklamy, którą właśnie zobaczyliśmy.

Regularne klikanie w reklamy, a właściwie w ich opcje, pozwoliło nam na wysnucie następujących wniosków:

  • 95% reklam targetowana jest na podstawie szerokich zainteresowań, które są przypadkowe i powodują utratę realnej kontroli nad tym, komu się wyświetlamy (skuteczna reklama na Facebooku nie może opierać się na przypadku);
  • bardzo wąska grupa reklamodawców korzysta z narzędzi takich jak remarketing, niestandardowe i podobne grupy odbiorców - zatem niewiele osób korzysta z najbardziej wartościowych możliwości reklamy na Facebooku.

Być może jednak będziecie pozytywnie zaskoczeni pomysłowością Waszej konkurencji i tym, na czym opiera się ich kampania reklamowa. Pozostaje tylko regularnie sprawdzać wszystkie reklamy na Facebooku, które Wam się pojawiają.

O lepszym poznawaniu swojej branży na Facebooku i targetowaniu konkurencji piszemy też w pierwszym rozdziale naszego bezpłatnego e-booka Księga Adsów. Możesz go pobrać, klikając TUTAJ.

Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.