• Strona główna
  • Jak skutecznie sprzedawać przez kampanie reklamowe na Facebooku?
Jun 22, 2017

Jak skutecznie sprzedawać przez kampanie reklamowe na Facebooku?

Kampanie reklamowe na Facebooku mogą być jednym z głównych digitalowych kanałów przychodu. Co zrobić, by Twoje inwestycje przynosiły satysfakcjonujący zwrot? Zamiast tworzyć kolejny wpis, w którym przedstawialibyśmy swoje argumenty na temat tego czy kampanie reklamowe na Facebooku sprzedają - opowiemy Ci o kilku sposobach na poprawianie wyników. Prawdziwy Tygrys nie zastanawia się nad nad tym CZY, ale JAK.

Franciszek Georgiew

Co zrobić, żeby kampanie reklamowe na Facebooku sprzedawały?

W tej publikacji podzielimy się kilkoma praktycznymi wskazówkami dla reklamodawców, którym zależy na włączeniu Facebooka do grupy istotnych kanałów sprzedaży w swojej firmie. 

Jeżeli chcesz rozpocząć swoją przygodę w reklamowej dżungli, zanim postawisz pierwszy krok - zapoznaj się również z Księgą Adsów 3.0, w której dzielimy się zbieraną latami wiedzą o kampaniach reklamowych na FB. 

Jakie są najważniejsze elementy płatnych kampanii reklamowych na Facebooku przynoszących efekt?

  1. Zachowaj balans między wąskim a szerokim targetowaniem. Zbyt szerokie dotrze do przypadkowych ludzi. Zbyt wąskie nie pozostawi Facebookowi pola do optymalizacji i znacznie podniesie koszt reklamy. Jeśli przesadzisz ze szczegółowością kryteriów, prawdopodobnie przepłacisz za reklamę.
  2. Wykorzystaj niestandardowe grupy odbiorców. Każdy użytkownik FB może trafić do danej kategorii reklamowej przypadkiem. Do bazy maili obecnych klientów, osób odwiedzających stronę czy aktywnych na naszym Facebooku już nie - żeby wpaść do nich, musiał wykonać konkretną akcję. To często ludzie na kolejnym etapie lejka sprzedażowego i doskonały target dla reklam.
  3. Połącz cel reklamowy z odpowiednim typem wpisu. Twórz wpis pod kątem bardzo konkretnego celu, który ma spełnić. Jedne rodzaje wpisów i typy aukcji kierują lepiej na stronę, inne świetnie angażują na Facebooku. Dlatego zastanów się, czy dla wybranego wpisu domyślną akcją jest ta, o którą naprawdę Ci chodzi.

Czytaj również: 5 błędów, które zabijają konwersję z Facebooka w e-commerce

Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowych na Facebooku?

  1. Kreacja ma niezwykle istotne znaczenie zarówno w przypadku zasięgu organicznego, jak i kampanii reklamowych na Facebooku. Pamiętaj o zasadzie “less is more” w kontekście grafik. To nie tylko kwestia estetyki i jasnego przekazu. Za reklamy z większą ilością tekstu na obrazie możesz zapłacić więcej. Zwróć uwagę również na prosty i konkretny przekaz - od samego początku - oraz na wezwanie do działania, które zamknie kreację i zachęci odbiorcę do postawienia kolejnego kroku.
  2. Kolejnym sposobem na podnoszenie skuteczności jest bazowanie na liczbach w procesie podejmowania decyzji o kolejnych działaniach. Jasne - liczby to nie wszystko. Co więcej w przypadku działania na małych liczbach możesz wpaść w pułapkę i wyciągnąć błędne wnioski. Niemniej jednak, ogromne możliwości analityczna Google Analytics oraz Facebook Analytics powinny stanowić fundament w realizacji kampanii reklamowych na Facebooku. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jakie informacje są dla nas podstawą w działaniach z klientami - zachęcamy do zapoznania się z artykułem Wskaźniki KPI dla kampanii na Facebooku, a jeżeli działasz na polu e-commerce lub chcesz wejść na wyższy poziom analityki - sięgnij po Kurs z Facebook Analytics.
  3. Last but not least - strategia. Pamiętaj o tym, by konkretne działania optymalizacyjne czy analityczne oraz szczegółowe ustawienia kampanii nie przysłoniły Ci podstaw takich jak strategia social media i znajomość grupy docelowej. Nawet najlepiej przygotowana kampania reklamowa na Facebooku nie zapewni Ci dobrych wyników, jeżeli zapomnisz o tym, kto naprawdę jest Twoim potencjalnym klientem.  

Jak przetestować potencjał zaplanowanej reklamy?

Na sam koniec polecę jeden test warty więcej niż tysiąc szkoleń. Pokaż swoją reklamę trojgu znajomych i spytaj ich, czy w jej wyniku zostawiliby Ci swój kontakt, przeszli na stronę internetową lub zrobili cokolwiek innego, co reklama ta miałaby wywołać.

Jeśli odpowiedź będzie negatywna, wróć do pracy nad samą kreacją reklamową, nim w ogóle pomyślisz o wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi. Być może jest ona niezrozumiała, nietrafna, nie budzi zainteresowania lub zaufania. Najtrafniej targetowana reklama nie da rady pokonać czynnika ludzkiego, który wciąż jest największym wyzwaniem, z którym zetknięcie się przy pracy w marketingu.

Franciszek Georgiew

CEO Social Tigers. Siedem lat temu postawiłem pierwsze kroki w branży reklamowej, bazując na doświadczeniach z dziennikarstwa internetowego. W ciągu dwóch lat przeszedłem w nowej pracy drogę od stanowiska juniorskiego do zarządzania działem social media, tworząc tony wartościowego contentu i prowadząc wiele udanych kampanii.Jestem autorem "Księgi Adsów", a także szkolę zespoły marketingowe w całej Polsce i w każdym typie organizacji.