• Strona główna
  • Budowanie marki na Instagramie - relacja ze szkolenia i warsztatów
Jan 13, 2020

Budowanie marki na Instagramie - relacja ze szkolenia i warsztatów

Mamy w ofercie Social Tigers takie szkolenie i warsztaty, podczas których nie tylko zweryfikujesz i zbudujesz swoją strategię na Instagramie, ale także weźmiesz aparat (a dokładniej telefon – w końcu Instagram to przede wszystkim fotografia mobilna!) i w kilka chwil stworzysz zdjęcia, jakich nie powstydziłby się Twój ulubiony influencer. Jak wygląda program i jakie kompetencje kształtuje? Sprawdź relację!

Ewa Miszczak

Szkolenia i warsztaty z Instagrama Social Tigers prowadzone są przez Dorotę Woźniczkę – naszą specjalistkę SM&Influencer. Tematy przewodnie to strategia na Instagramie oraz omówienie i przetestowanie narzędzi potrzebnych do jej realizacji.   

W grudniu odbyła się ich pierwsza edycja, a kolejne mamy zaplanowane na następny kwartał (sprawdź  terminy).

Najczęstsze problemy na Instagramie – zaadresowane i przepracowane

Podczas pierwszego szkolenia „Budowanie marki na Instagramie”, Dorota przeprowadziła uczestników krok po kroku przez proces tworzenia strategii i komunikacji marki oraz przez organiczne i płatne możliwości promocji treści na IG.

Głównym punktem były jednak kwestie strategiczne – zrozumienie, kto jest naszym odbiorcą idealnym, jakie ma potrzeby i jak możemy je zaspokoić, to klucz do efektywnych działań w dowolnym medium. Gdy mamy cel, wiemy, dokąd zmierzamy – porządkuje nam to podejście do kreacji komunikatów i analizy wyników.

Jak mówi sama prowadząca:

W programie znajdują się tematy uniwersalne dla każdego biznesu. W trakcie szkolenia rozkładamy na czynniki pierwsze każdą branżę, by dopasować rozwiązania do konkretnego uczestnika, unikając jak ognia niewiele mówiących ogólników dostępnych w Internecie. Mocno wierzę w wypracowywanie rozwiązań, które można wdrożyć tego samego dnia, a w kolejnych – widzieć już satysfakcjonujące efekty”  


Uczestnicy szukali razem z Dorotą odpowiedzi na swoje pytania:  

  • Jak stworzyć komunikację marki?  
  • Co mówić do odbiorców, a czego lepiej nie? 
  • Jak powinien wyglądać profil firmowy, a jak prywatny?   
  • Jak zarządzać hasztagami, aby generowały ruch?   
  • Jak powinny wyglądać posty sprzedażowe?   
  • Jaka forma biogramu zatrzymuje odbiorcę na dłużej?   

Prezentacja ciekawych case studies z różnych branż ułatwiły uczestnikom zrozumienie, „z czym to się je” w praktyce.  

Monika, autorka bloga tekstualna.pl, oraz redaktor naczelna magazynu The Mother Mag, na szkolenie wybrała się, aby ukierunkować swoje działania na Instagramie i sprawdzić, czy jej intuicja jest zgodna z algorytmami Instagrama.

Szkolenie Doroty to przede wszystkim ogromna inspiracja, ale również nauka obsługi narzędzi, które ułatwiają codzienną pracę z Instagramem. Nie ukrywam, że część rekomendacji wprowadzałam na bieżąco - jeszcze w trakcie trwania szkolenia! Nieocenioną wartością było skonfrontowanie z Dorotą mojego pomysłu na komunikację z odbiorcami. Na szkoleniu usystematyzowałam moje działania na Insta, m.in. poprzez wprowadzenie przemyślanego harmonogramu publikacji. Staram się wyeliminować przypadkowe posty, bo, jak się okazało, to brak spójności jest największym hamulcowym rozwoju moich profili na Instagramie. Dorota pomogła znaleźć mi odpowiedni kierunek działań. Zmiany po szkoleniu już teraz przynoszą wymierne efekty – w postaci wzrostu zasięgów i realnej sprzedaży. Szkolenie polecam każdemu, kto na Instagramie ma swoją grupę docelową i musi szybko wprowadzić atrakcyjną dla nich komunikację.

Szkolenie z budowania marki na Instagramie to przede wszystkim szansa na przejście całego procesu kreowania wizerunku – od momentu zakładania, weryfikowania i zabezpieczania profilu, aż do odpowiedniego doboru influencerów i zarządzania hasztagami.

Jest względnie niezmienna pula pytań i wątpliwości, które pojawiają się w głowach uczestników szkolenia z Instagrama:

  • jak budować relacje z odbiorcami?
  • jak reklamować produkty? 
  • jak pozyskiwać obserwatorów? 
  • skąd czerpać inspiracje? 
  • jakich hasztagów używać? 
  • jak często publikować treści? 
  • czy warto pracować z influencerami?  


Plan szkolenia powstał w oparciu o imponujące doświadczenie zawodowe Doroty, która do prowadzenia szkoleń i warsztatów podchodzi bardzo procesowo, a sama o narzędziu, z którego szkoli, mówi:

Instagram daje wiele możliwości również tych biznesowych, tak – konkurencja jest ogromna, ale i potencjalna wygrana bardzo wysoka. Wszystko to ma sens tylko i wyłącznie wtedy, gdy zaczynamy ten świat rozumieć i wiemy jak się po nim poruszać. Dlatego zarówno szkolenie, jak i warsztaty przygotowałam tak, aby każdy uczestnik mógł znaleźć odpowiedzi na swoje pytania.  

Wychodzę z założenia, że dyskusja i wspólna burza mózgów dają nową, świeżą perspektywę. Dzięki wspólnej pracy i odbijaniu od siebie myśli możemy wyjść z bańki, w jaką często wpadamy działając w social media. W dodatku każdy z nas popełnia błędy w procesie uczenia – ja chętnie mówię o tych, które popełniłam i o rozwiązaniach jakie wypracowałam na przestrzeni ostatnich 5 lat”.

Warsztaty z Instagrama, czyli nauka fotografii mobilnej  

Podczas drugiego dnia, odbyły się dwuetapowe warsztaty praktyczne. W pierwszej części uczestnicy uczyli się mobilnej fotografii, w drugiej – komunikacji i współpracy z influencerami.  

Efekt (pierwszych dla niektórych) sesji zdjęciowych był imponujący:

Nowe przeznaczenie przedmiotów domowego użytku, czyli jak zrobić coś z niczego  

Warsztaty to wyjątkowa okazja do podjęcia samodzielnej próby wykonania zdjęć i stworzenia pierwszych setów. Osoby początkujące dowiedziały się od Doroty niezbędnego minimum informacji teoretycznych związanych z kompozycją i światłem, zaś bardziej doświadczeni twórcy mogli zweryfikować swoją wiedzę i nauczyć się nowych, ciekawych rozwiązań. Dorota mówiła m.in. o psychologii koloru, perspektywie i możliwościach kadrowania w kontekście Instagrama.


Magda, jedna z uczestniczek warsztatów:

Przyznam, że przychodząc na szkolenie, miałam nadzieję usłyszeć coś, co mnie po prostu zainspiruje do lepszego wykorzystania potencjału tego medium. Wiele razy zastanawiałam się, jakim cudem influencerzy, których obserwuje, uzyskują takie świetne efekty, robiąc zdjęcia zwykłym smartfonem. Na szkoleniu okazało się, że to żadna magia, tylko kreatywne wykorzystanie rzeczy, które mamy pod ręką w każdym momencie! A także gra światłem, kolorami, ułożeniem, fakturą materiałów. Bomba! Tym bardziej, że większość szkolenia to właśnie praktyka!

Na warsztatach kilkukrotnie słychać było głosy zachwytu i zdziwienia, gdy nagle okazywało się, że opakowanie po produkcie może odbić światło w sposób, który daje efekt tak bardzo „glamour”, że nie powstydziłby się tego magazyn Vogue!

Dzięki kilku godzinom solidnej praktyki w wykonywaniu zdjęć, uczestnicy mogli w kreatywny i przyjemny sposób podnieść swoje kompetencje w zakresie fotografii mobilnej.